اوپل ۴۰۰۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

کدخبر: 2199332

رئیس شورای کار خودروسازی اوپل آلمان اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۰ این شرکت با گروه "پژو-سیتروئن" ادغام شده و حدود ۴۰۰۰ نفر از کارکنان این گروه خودروسازی را ترک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شین هوا، گروه فرانسوی "پی اس ای" در نظر دارد ۳۷۰۰ نیروی شرکت اوپل منجمله ۱۲۰۰ شغل در واحد توسعه مستقر در "روسل هایم" را کنار بگذارد. علاوه بر این ۲۵۰۰ نفر از کارکنان دیگر اوپل بازنشستگی زودتر از موعد را پذیرفته اند و شمار نامشخصی از کارکنان احتمالا قبول خواهند کرد از مزایای بسته ۲۷۵ هزار یورویی بهره مند شوند. رئیس شورای کار خودروسازی اوپل هشدار داد: ما از جانب افرادی که می خواهند کار را ترک کنند تحت فشار شدیدی هستیم.

شفر از این مساله شکایت کرده است که پیشنهادات نمایندگان گروه پی اس ای تنها ۱۸۰۰ شغل از مجموع ۱۹ هزار شغل را محافظت خواهد کرد. دولت آلمان نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده است و از گروه پی اس ای خواسته است به وعده های خود در خصوص حفظ کارکنان در طول عملیات بازسازی اوپل عمل کند. سخنگوی وزارت کار آلمان به خبرنگاران گفت هوبرتوس هایل - وزیر کار - و پتر آلتمایر - وزیر اقتصاد - هر دو با مدیران گروه فرانسوی تماس گرفته اند.

اشتفن زایبرت - سخنگوی دولت آلمان- نیز دیروز اعلام کرد اولویت آنگلا مرکل - صدر اعظم آلمان- دستیابی به کانال های ارتباطی با تمامی طرف های درگیر است. با این حال زایبرت در خصوص این که آیا این موضوع در دیدار سه شنبه مرکل و امانوئل ماکرون - رئیس جمهور فرانسه - مطرح خواهد شد یا خیر اظهار نظری نکرد. دولت فرانسه مالک ۱۳.۷ درصد از سهام گروه پی اس ای است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: