گزارش عمکرد قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس قرائت شد

کدخبر: 2199570

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عملکرد هدفمندی یارانه‌ها قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، دوم اردیبهشت) پارلمان، گزارش این کمیسیون درباره عملکرد قانون هدفمندی یارانه ها را قرائت کرد.

  • بیشتر بخوانید:

مصوبه جدید مجلس؛ تکلیف هدفمندی یارانه ها در سال 97 مشخص شد + جزئیات

در مقدمه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره عملکرد قانون هدفمندی یارانه ها آمده است:

در سنوات گذشته بررسی های همه جانبه کارگروه های تحول اقتصادی حاکی از آن بود که نظام مالیاتی، نظام گمرکی، نظان بانکی، چارچوب ارزش گذاری پول ملی، بهره وری، نظام توزیع کالا و خدمات و همچنین نظام تخصیص و توزیع یارانه ها، نیازمند اصلاحات ساختاری هستند تا اقتصاد کشور رونق یافته و به رشد و توسعه برسد.

در این راستا هدفمند کردن یارانه ها، یکی از مهم ترین محورها در میان برنامه های هفت گانه طرح تحول اقتصادی است که با آحاد مردم و عدالت اجتماعی ارتباط مستقیم دارد.

قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، همواره یارانه هایی به طور غیر هدفمند به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت می شد که این امر از عوامل گسترش بی عدالتی، کاهش بهره وری و همچنین کسری بودجه و تبعات ناشی از آن همچون تورم می شد، لذا به منظور ایجاد تحول در کشور در سال 1388، قانون هدفمند کردن یارانه ها تصویب و به اجرا گذاشته شد.

بر این اساس، قانون هدفمند کردن یارانه ها در تاریخ 1388/10/23 تصویب شد و سازمان هدفمندی یارانه ها(موضوع ماده 12)، در قالب شرکت دولتی تأسیس و با تصویب آیین نامه های اجرایی قانون مذکور، اصلاح قیمت حامل های انرژی، برق، آب، نان و ... اجرای هدفمندی یارانه ها آغاز شد.

علی ایحال، گزارش منابع و مصارف ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از سال 1389 لغایت 1395، در بخش های منابع حاصل از اجرای قانون، عملکرد مصارف در سازمان هدفمندسازی یارانه ها، جمعیت دریافت کننده یارانه نقدی، اشکالات و نواقص.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: