طرح جدید مجلس برای تامین مسکن ارزان کم‌درآمدها

کدخبر: 2199767

در حالی حدود ۶ سال وعده دولت برای اجرای مسکن اجتماعی که رئیس کمیسیون عمران مجلس از تدوین طرح تامین مسکن اقشار ضعیف توسط نمایندگان خبر داده است که در قالب آن قرار است تغییراتی در چگونگی پرداخت تسیلات خرید مسکن روی دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در دولت یازدهم و دولت دوازدهم مسکن اجتماعی به عنوان طرح جایگزین مسکن مهر برای تامین مسکن اقشار کم آمد مطرح شد. طی حدود شش سال اخیر این طرح با وجود وعده های متعدد همچنان روی کاغذ باقی مانده. از سوی دیگر موانع تحویل زمین به چالشی بین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن تبدیل شده و هر کدام از مدیران این دو مجموعه توپ کم کاری در رابطه با طرح اجتماعی را به زمین یکدیگر می اندازند.

در شرایطی که آینده طرح مسکن اجتماعی در هاله ای از ابهام قرار دارد که به نظر می رسد مجلس از اجرای این طرح پُرطمطراق نامید شده است. رئیس کمیسیون عمران مجلس به تازگی از تدوین طرح تامین مسکن اقشار ضعیف در مجلس خبر داده و گفته است:با توجه به نیاز سالانه کشور به تولید مسکن باید برنامه مشخصی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

رضایی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شرایط برای خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه سخت شده است، افزود: برای تامین مسکن دهک های پایین جامعه کمیسیون عمران مجلس با همکاری مرکز پژوهش ها در حال تدوین طرحی با محوریت خانه دار کردن اقشار نیازمند است.

وی با اشاره به این که بسیاری از اقشار جامعه توانایی سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم مسکن برای اخذ تسهیلات را ندارند، تصریح کرد: برای رفع مشکلات پیش روی این قشر از جامعه در تلاش هستیم تامین مسکن ارزان صورت بگیرد.کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت وام مهم ترین محورهای طرح پیشنهادی مجلس در راستای خانه دار کردن اقشار ضعیف جامعه است.

رضایی ادامه داد: بی توجهی به انباشت تقاضا در بحث مسکن حباب فعلی نرخ ها را ایجاد کرده از این رو غفلت از بازار مسکن دیگر به صلاح نیست.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: