انتقاد عضو شورای شهر تهران به شهرداری منطقه ۷ درباره خانه استاد لرزاده

کدخبر: 2199987

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به نامه‌نگاری‌های متعدد و همچنین مصوبات شورا در خصوص تبدیل خانه هنرمندان ۲ به خانه استاد لرزاده گفت: متاسفانه شهرداری منطقه ۷ از اجرای مصوبه سرباز زده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اعطا در جریان برگزاری پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سوم اردیبهشت ماه اظهار کرد: این روز بزرگداشت شیخ بهایی است که به عنوان روز ملی معمار شناخته می شود. امیدوارم با ثبت این مناسبت در تقدیم رسمی کشور زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با معماری و نقش آن در جامعه فراهم شود.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: همانطور که قبلا اشاره کردم شورای شهر تهران در دوره چهارم به پیشنهاد آقای مسجدجامعی طرح الزام شهرداری تهران به تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار (خانه استاد لرزاده) را تصویب کرده است که به موجب این مصوبه شهرداری تهران مکلف شد لایحه تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار را ظرف مدت 3 ماه به شورای شهر ارائه کند.

اعطا بیان کرد: بر اساس مصوبه شورا، شهرداری تهران مکلف شد تا ارائه لایحه تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار از هرگونه ساخت و ساز در بنای موصوف جلوگیری کند و ضمن توقف پروژه ساختمانی سرای محله که در مجاورت بنا در حال احداث بوده است، مدارک و مستندات ساختمان در حال احداث را برای همگامی با اهداف مصوبه به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران وقت در برابر مصوبه شورا مقاومت کرده و مانع اجرای آن شدند و نه تنها مدارکی برای شورا ارائه نکرده اند بلکه روند ساخت و ساز پروژه ساختمانی در حال احداث را متوقف نکردند.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس در تاریخ 13 اسفند 96 طی تذکری خواستار تسریع هیئت موسس خانه معمار و تحویل ساختمان قدیمی و ثبتی خانه استاد لرزاده برای راه اندازی خانه معمار شدم اما با کما تاسف شهرداری منطقه 7 در برابر اجرای مصوبه شورا مقاومت می کند.

عطا اضافه کرد: با اینکه در ماده ششم مصوبه تبدیل خانه هنرمندان 2 به خانه معمار به صراحت آمده است «شهرداری تهران (منطقه 7) موظف است ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه با رعایت قوانین و مقررات مربوط، نسبت به تحویل خانه استاد لرزاده به معاونت شهرداری و معماری شهرداری تهران اقدام کند، تحویل ساختمان مجاور (ساختمان سرای محله) ظرف مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این مصوبه و پس از تامین ساختمان مناسب برای فعالیت سرای محله انجام می شود.

وی بیان کرد: اما امروز پس از گذشت نزدیک به یک سال از تاریخ ابلاغ مصوبه شهرداری منطقه 7 برابر تحویل خانه استاد لرزاده مقاومت می کنند و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری هم در پاسخ به تذکر بنده نامه ای ارسال کرده و عنوان کرده در خصوص ماده ششم مصوبه صدرالذکر مبنی بر تحویل خانه استاد لرزاده و ساختمان مجاور، شایان ذکر است که در حال حاضر خانه استاد لرزاده توسط شورای محله مورد بهره برداری قرار دارد که با توجه به مشکلات اعلام شده از سوی منطقه مبنی بر عدم وجود ساختمان جایگزین، تخلیه خانه امکانپذیر نیست و از این رو پیشنهاد می شود اعتباری لازم برای خرید ملکی مناسب جهت جابجایی نهاد موصوف و تحقق مفاد این ماده در نظر گرفته شود و همچنین با توجه به طراحی و ساخت ساختمان مجاور برای بهره برداری درمانی - بهداشتی، خرید تجهیزات لازم را برای راه اندازی درمانگاه و صرف هزینه های بسیار، امکان جابجایی و تغییر کاربری این ساختمان وجود ندارد».

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: انتظار می رود شهرداری منطقه با تامین ساختمان جایگزین برای سرای محله ولو از طریق اجاره اقدام و زمینه اجرای مصوبه شورا را فراهم آورد. همچنین در اجرای ماده 4 مصوبه از ساختمان مجاور خانه استاد لرزاده باید بر تامین فضاهای مکمل اداری، آموزشی، پژوهشی و پایگاه اطلاع رسانی، کتابخانه و امثال آن با در نظرگرفتن مبانی نظری، طراحی در مجاورت یک بنای تاریخی (عمارت قدیم استاد لرزاده) استفاده شود و بهره برداری از ساختمان مذکور به عنوان مرکز بهداشتی و درمانی خلاف مقررات و مصوبه شورا است و انتظار می رود معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به وظایف خود به عنوان رئیس هئیت موسس خانه معمار عمل کرده و هر چه زودتر نسبت به تشویق هیئت موسس و راه اندازی خانه معمار اقدام کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: