طرح‌های دو وزارتخانه برای سلامت دانش‌آموزان

کدخبر: 2199992

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: طرح سلامت دهان و دندان، آهن یاری و ویتامین دی با همراهی وزارت بهداشت در مدارس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش در همایش سفیران سلامت که امروز در دبیرستان دخترانه نرجس برگزار شد، اظهار کرد: وزارت آموزش وپرورش برای اجرای سند تحول بنیادین و توجه به ساحت زیستی و بدنی برنامه های متنوعی را با هدف ارتقای بهداشت و سلامت دانش آموزان پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به طرح های سلامت دانش آموزی گفت: طرح سلامت دهان و دندان، آهن یاری و ویتامین دی را با همراهی وزارت بهداشت انجام می دهیم و دانشجو معلمانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می شوند واحد عمومی بهداشت و سلامت را گذرانده اند تا مسائل سلامت در کلاس های درس مورد توجه باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: سفیران سلامت که از میان دانش آموزان هستند، مسئولیت انتقال آموخته های سلامت را به همسالان خود بر عهده دارند و تلاش می شود تا مسائل مربوط به بهداشت فردی، جسمی و روانی از طریق خود دانش آموزان به همسالانشان منتقل شود.

به گزارش تسنیم، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش وپرورش شهر تهران نیز در این برنامه در اظهار کرد: نخستین محور تربیت خانواده است و اگر به آن توجهی نشود کار در پیش دبستانی دشوارتر است.

وی افزود: بهترین فرصت تربیت تا 6 سالگی است و بعد از آن در مدارس باید به مقوله تربیت توجه شود. در مدارس فقط یادگیری فرمول های ریاضی، زیست و شیمی نباید محور توجه باشد بلگه چگونه زندگی کردن و دستیابی به سلامت روحی، جسمی و روانی نیز مهم است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: