در سی و هفتمین گردهمایی علوم زمین مطرح شد؛

تاکید بر حفظ محیط زیست کشور با استفاده از فناوری‌های روز

کدخبر: 2200008

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه معدن‌کاری در کشور استرالیا، گفت: در کشور نیز لازم است تا با استفاده از فناوری‌ها، به سمت حفظ محیط زیست کشور گام برداریم.

به گزارش ایسنا، دکتر داریوش اسماعیلی امروز در سی و هفتمین گردهمایی علوم زمین با تاکید بر اهمیت محیط زیست و توسعه پایدار، افزود: برای حفظ محیط زیست و ایجاد توسعه پایدار نیاز است میان دستگاه‌های مختلف، تعامل ایجاد شود تا بتوانیم توسعه کشور و حفظ محیط زیست را به عنوان اهداف کلان کشور دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف لازم است فعالان محیط زیست تعاملات با یکدیگر را ارتقاء دهند تا بتوانیم مشکلات موجود در این حوزه را رفع کنیم.

اسماعیلی تاکید کرد: در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود که تعامل میان محیط زیست و توسعه پایدار ایجاد شده است.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر خود به استرالیا و بازدید از معادن زغال سنگ این کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که در معادن زغال سنگ کشور قدم می‌زنیم، به دنیای پر از گرد و غبار وارد می‌شویم؛ ولی معدن زغال سنگ استرالیا به گونه‌ای فعال شده است که هیچ گونه مشکلات زیست محیطی در آن به چشم نمی‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه این معدن در میان جنگل‌های کشور استرالیا واقع شده است، اضافه کرد: زغال سنگ استخراج شده در این معدن مورد مصرف کشور استرالیا نیست و صادر می‌شود؛ ولی به گونه‌ای در این معدن فعالیت می‌شود که در پیرامون آن جنگل‌کاری صورت گرفته، به گونه‌ای که نمی‌توان جنگل موجود با جنگل ایجاد شده پیرامون این معدن را از یکدیگر تفکیک کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه ما باید به این سمت حرکت کنیم، افزود: در حال حاضر سازمان محیط زیست برای حفظ زیست محیط کشور زحمات زیادی می‌کشد، اما انتظار داریم در جاهای ضروری حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به ماده قانونی در زمینه اختصاص 10 درصد منابع دولتی به امر پژوهش و تحقیق، اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی نیز دبیرخانه‌ای برای تعامل دولت و مجلس در بخش معدن ایجاد شده است و اولین گام ما تهیه نقشه راه صنعت معدن کشور بوده است.

وی با تاکید بر اینکه این نقشه راه در مرحله پیش‌نویس است، از ارگان‌های ذی‌ربط درخواست کرد تا پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: