احترام آموزش و پرورش به ارتقای شاخص‌های سلامتی دانش‌آموزان در سطوح مختلف

کدخبر: 2200009

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از توجه جدی به ارتقای سطح سلامت و بهداشت دانش‌آموزان در پایه‌های تحصیلی مختلف مبتنی بر اسناد بالادستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در همایش سراسری سفیران سلامت که صبح امروز در دبیرستان نرجس منطقه 6 برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش برای اجرای سند تحول و بنیادین و توجه به ساحت زیستی و بدنی برنامه های متعددی به منظور ارتقای سطح سلامت و بهداشت دانش آموزان پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در حوزه سلامت توجه به ارتقای وضعیت بهداشتی دانش آموزان است و مواردی از قبیل بهداشت دهان و دندان طرح آهن یاری با مواردی از این قبیل را مورد توجه قرار داده ایم.

حمیدی اظهار کرد: باتوجه به برنامه های در نظر گرفته شده برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت هر دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان موضوع بهداشت و سلامت را در واحدهای درسی خود می گذرانند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مسائل سلامت و بهداشت از سال تحصیلی آینده در کلاس های درس امسال محیط زیست برای پایه دوازدهم در نظر گرفته است، گفت: این موضوع به ارتقای آگاهی دانش آموزان پایه دوازدهم کمک به سزایی خواهد کرد.

وی با اشاره به موضوع سفیران سلامت در مدارس عنوان کرد: دانش آموزان به طور داوطلبانه موضوعات بهداشتی و سلامت را آموزش می بینند و به همسالان خود مسائلی از قبیل بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت روان و مواردی از این قبیل را منتقل می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: