گزارش تسنیم| تلاش‌های پنهان حزب نواز در کراچی و فاش شدن انگیزه سفرهای مکرر «شهباز شریف»

کدخبر: 2200114

سفرهای مکرر رئیس حزب نواز به شهر کراچی و ملاقات با افراد مختلف که موجب تعجب کارشناسان شده بود، سرانجام پرده از هدف سران این حزب برداشت.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، تنها طی یک ماه گذشته شهباز شریف رئیس حزب نواز و سروزیر ایالت پنجاب سه بار به کراچی سفر کرده است و همین موضوع باعث تعجب کارشناسان و احزاب مختلف شده بود، تا اینکه سفر اخیر وی پاسخ سوالات موجود را داد.

قرار است شهباز شریف در سفر خود با سران حزب متحده دیدار کرده و با آنان در مورد تشکیل ائتلاف گفتگو کند.

گزارش ها حاکیست حزب نواز تلاش می کند تا به هر قیمتی شده حمایت حزب متحده را جلب کند تا بازنده پیش از وقت انتخابات در شهر کراچی نباشد.

شرایط برای حزب نواز به قدری حساس است که سران این حزب کار رایزنی و جلب نظر سران حزب متحده را به عهده هیچ شخصی نگذاشته و مستقیما شهباز شریف برای این کار به کراچی سفر کرده است.

از سوی دیگر با توجه به سابقه ای که نمایندگان حزب متحده برای انجام معاملاتی این گونه دارند چندان دور از ذهن نیست که آنان با گرفتن امتیازات ویژه و خاص با پیشنهاد حزب نواز پاسخ مثبت دهند.

پیش از این و در زمان ریاست «الطاف حسین» بر حزب متحده، نمایندگان این حزب بارها با دریافت رشوه های کلان دست به حمایت از احزاب سیاسی مختلف زده و از قدرت نمایندگی خود سواستفاده کردند.

یک دلیل دیگر که می تواند باعث ساده تر شدن کار برای حزب نواز شود این است که اوضاع حزب متحده در حال حاضر بسیار بحرانی است و آنان امید چندانی ندارند که بتوانند بصورت مستقل به پیروزی های چشم گیری دست پیدا کنند.

رئیس سابق این حزب به جاسوسی و فساد اقتصادی متهم است، بسیاری از اعضای حزب متحده به جرم دست داشتن در نا امنی های کراچی دستگیر شده اند، ده ها تن از نمایندگان این حزب استعفا داده و به احزاب رقیب پیوسته اند، بدنه حزب متحده ریاست فاروق ستار را نپذیرفته اند و... اینها فقط بخشی از مشکلاتی است که حزب متحده با رو در رو است و ممکن است برای پیدا کردن راه گریزی موقتی حاضر به حمایت از حزب نواز شده و از این طریق به بخشی از مشکلات خود سامان دهد.

این مشکلات از چشم سران حزب نواز دور نمانده است و قطعا شهباز شریف با تاکید وجود این مشکلات و همچنین احتمال پیروزی حزب مردم که رقیب دیرینه هر دوی آنهاست، تلاش خواهد کرد تا حمایت حزب متحده را جلب کند.

اگر سروزیر ایالت پنجاب موفق به این کار شود می تواند تا حد زیادی از موفقیت نسبی در ایالت سند مطمئن باشد.

از سوی دیگر حزب نواز در تلاش است تا در سایر ایالت های پاکستان نیز متحدانی قدرتمند یافته و بازنده زودهنگام انتخابات نباشد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: