یک سازمان مخالف سلاح‌های هسته‌ای وضعیت فعلی جهان را نگران‌کننده‌تر از زمان جنگ سرد دانست

کدخبر: 2200115

سازمان موسوم به کمپین بین‌المللی نابود سازی سلاح‌های هسته‌ای (ICAN) رهبران اروپا را به دلیل سکوت‌شان در قبال تهدیدهای هسته‌ای از جانب آمریکا و روسیه محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، بئاتریس فین، مدیر اجرایی کمپین ICAN در مصاحبه‌ای به خبرگزاری ترکیه‌ای آناتولی گفت: ما می‌دانیم جنگ جهانی چه بلایی سر قاره ما می‌آورد. در صورتی که یک جنگ هسته‌ای بین آمریکا و روسیه بالا بگیرد میدان این جنگ اروپا خواهد بود.

فین که گروه تحت رهبری‌اش در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه صلح نوبل شد، خاطرنشان کرد: رهبران اروپا نمی‌توانند اکنون ساکت بمانند. آنها بیش از حد در مورد این مساله سکوت اختیار کرده‌اند. آنها باید اکنون در مقابل ترامپ، پوتین و کیم جونگ اون، رهبران آمریکا، روسیه و کره شمالی بایستند و به آنها بگویند که این وضعیت غیرقابل قبول است.

فین همچنین از رژیم صهیونیستی خواست سلاح‌های هسته‌ایش را به خاطر صلح و امنیت منطقه کنار بگذارد.

او خاطر نشان کرد: اسرائیل باید خلع سلاح هسته‌ای شود.

وی با اشاره به نگرانی از تهدید هسته‌ای اسرائیل علیه صلح و امنیت از جمله در خاورمیانه خاطرنشان کرد: تاثیر استفاده از سلاح‌های هسته‌ای ویرانگر خواهد بود و چنین احتمالی بسیار نگران کننده است.

فین گفت که وضعیت فعلی در جهان حتی از زمان جنگ سرد نیز نگران کننده‌تر است.

او تاکید کرد: ما با این تهدیدها قطعا در حال رفتن به سمت یک دوران نگران کننده هستیم. ما شاهد وضعیت‌های نگران کننده در شبه جزیره کره، بین آمریکا و روسیه، در خاورمیانه و همین طور در پاکستان هستیم. این وضعیت بسیار پیچیده بوده و شبیه به زمان جنگ سرد نیست که تنها دو ابرقدرت وجود داشتند.

او گفت: داشتن سلاح هسته‌ای در این نظام متشنج چند قطبی خیلی خطرناکتر از وضعیتی است که در زمان جنگ سرد وجود داشت.

او همچنین تهدیدهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن از برجام را بسیار نگران کننده خواند و از آمریکا خواست با قدرت این توافق با ایران را حفظ کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: