درخواست خانواده نوجوان شهید فلسطینی برای محاکمه نتانیاهو

کدخبر: 2200117

خانواده نوجوان فلسطینی که روز جمعه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شده بود، خواهان محاکمه بنیامین نتانیاهو شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، "محمد ایوب" ۱۵ ساله جزو چهار شهیدی است که روز جمعه در جریان تظاهرات "راهپیمایی بازگشت" به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در مرز غزه و اراضی اشغالی شهید شدند.

خانواده این شهید فلسطینی اعلام کردند که وی سلاحی در دست نداشته و در درگیری‌ها هم مشارکت نداشته است و به ضرب گلوله یک تک‌تیرانداز اسرائیلی شهید شد.

این خانواده اعلام کردند که علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقامه دعوی خواهند کرد.

ابراهیم ایوب، تأکید کرد که پسرش از سربازان اسرائیلی فاصله داشته و سلاح و سنگ و چیز دیگری در دست نداشته و به محض خروج برای دیدن راهپیمایی مورد هدف قرار گرفته است.

وی از تمامی کشورها خواست رژیم اشغالگر اسرائیل و سرباز صهیونیستی که پسرش را به شهادت رساند، محاکمه کنند.

نیکلای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل به خاورمیانه روز جمعه کشته شدن کودکان در غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواهان انجام تحقیقات در این باره شده بود.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه تحقیقاتی را درباره شرایط شهادت نوجوان فلسطینی آغاز کرد.

سایت روزنامه هاآرتص نوشت: ارتش تحقیقات درباره کشته شدن محمد ایوب را بررسی می‌کند. ارتش احتمال می‌دهد که این نوجوان بعد از تلاش برای آسیب رساندن به دیوار حائل کشته شده است.

هنوز ارتش اسرائیل گزارش رسمی در این باره نداده است.

همچنین ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و شورای امنیت و مجمع عمومی خواهان تحقیقات شفاف و مستقل درباره کشته شدن غیرنظامیان به دست سربازان اسرائیلی شد.

وی تأکید کرد: جامعه جهانی باید به این اعتراضات پاسخ دهد و اسرائیل را مجازات کند.

منصور از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت خواست به مسئولیت‌های خود درباره حمایت بین المللی از مردم فلسطین در برابر جنایت‌های اسرائیل عمل کند.

در مقابل دنی دانون، سفیر اسرائیل در سازمان ملل در بیانیه‌ای از تمامی مسئولان این سازمان خواست جنبش حماس را که به ادعای وی "به خشونت و بی‌ثباتی دعوت می‌کند"، محکوم کنند.

از سوی دیگر جمال نزال، سخنگوی جنبش فتح موضع پارلمان اروپا درباره مخالفت با سرکوب تظاهرات راهپیمایی بازگشت توسط اسرائیل را ستود.

وی گفت: ما با تلاش اسرائیل برای خدشه‌دار کردن تصویر راهپیمایی‌ها و متهم کردن فلسطینی‌ها به اعمال خشونت مخالفیم و خواهان حمایت از تظاهرات در برابر این اتهامات هستیم. اروپا باید برای ممانعت از جنایت‌های اسرائیل بر این رژیم فشار کامل بیاورد و صحبت کردن درباره ارزش‌های مشترک با دولتی را که هیچ ارزشی برای جان مردم قائل نیست کنار بگذارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: