خانواده نوجوان شهید فلسطینی خواستار محاکمه نتانیاهو شدند

کدخبر: 2200124

خانواده نوجوان فلسطینی که روز جمعه گذشته به دست نظامیان رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسیده است، خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الرأی الیوم، خانواده «محمد ایوب» نوجوان ۱۵ ساله فلسطینی که در تظاهرات روز جمعه گذشته به شهادت رسیده بود خواستار محاکمه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

خانواده محمد ایوب تأکید کرده اند که فرزند آنها تنها برای تماشای اعتراضات به محل تجمع رفته بود و سلاحی در دست نداشته است و در درگیری ها هم حضور نداشته است اما با گلوله یک تک تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسیده است.

«ابراهیم ایوب» پدر این نوجوان فلسطینی تأکید کرده است که کودک بیگناه او تنها به خاطر اینکه برای تماشای تظاهرات در این تجمع حضور پیدا کرده بود کشته شده است و افزود: نمی خواهند هیچ کودکی بداند و بفهمد که حقی دارد و زمینی دارد، اشغالگران زمین های ما را برده اند و نمی خواهند که کودکان ما این مسأله را بدانند و می خواهند آنها را اعدام کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید نظامی قاتل اسرائیلی مجازات شود گفت باید علیه دولت اشغالگر اسرائیل و در رأس آنها نتانیاهو شکایت کرد و گفت: چرا کودکان ما را اعدام می کنند در حالی که فرزندان خودشان زندگی خوبی دارند؟«رائده ایوب» مادر نوجوان شهید فلسطینی هم گفت باید آن نظامی که کودک مرا اعدام کرده است مجازات شود و تأکید کرد که فرزندش نه سلاح به دست داشته و در یک تظاهرات مسالمت آمیز مشارکت کرده بود.

«نیکلای ملادینوف» نماینده سازمان ملل در خاورمیانه نیز روز جمعه هدف قرار دادن نوجوان فلسطینی را محکوم کرده و خواستار بررسی و تحقیق در این مسأله شده بود و در توییتر خود نوشته بود: شرم آور است که به سوی کودکان شلیک کنید، چگونه کشتن یک کودک در نوار غزه می تواند به صلح کمک کند؟

با این وجود ارتش رژیم اشغالگر قدس مدعی شده که این پرونده را بررسی خواهد کرد اما در عین حال مدعی شده است که کودک فلسطینی احتمالا بعد از تلاش برای آسیب رساندن به حصار امنیتی میان نوار غزه و اراضی اشغالی مورد هدف قرار گرفته است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: