نامزد حزب حاکم پاراگوئه پیروز انتخابات ریاست جمهوری

کدخبر: 2200983

پسر مشاور ارشد دیکتاتور سابق پاراگوئه توانست با استفاده از عملکرد بهینه حزب حاکم در شکوفایی اقتصادی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های انتخاباتی با استناد به شمارش ۹۶ درصد از ۲۱ هزار صندوق رای در انتخابات ریاست جمهوری پاراگوئه اعلام کردند، "ماریو عبدو بنیتز" از حزب حاکم "کلورادو" توانست ۴۶.۵ درصد آراء را به دست آورد. "آفراین آلگره" از "حزب لیبرال رادیکال آتنتیک" با کسب ۴۲.۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. هشت نامزد دیگر آرای اندکی گرفتند.

هر دوی نامزدها محافظه‌کار هستند و نتیجه انتخابات نزدیکتر از آن چیزی شد که نظرسنجی‌های انتخابات اختلاف ۲۰ درصدی را برای پیشتازی عبدو نشان می‌دادند. آلگره که وکیلی ۵۵ ساله است و در انتخابات گذشته هم در جایگاه دوم قرار گرفت، هنوز تسلیم نشده و تاکید دارد منتظر پایان شمارش آراء می‌ماند. این در حالی است که مقام‌های انتخاباتی می‌گویند صندوق‌های چندانی برای شمارش باقی نمانده است.

رئیس‌جمهوری جدید پاراگوئه دوره پنج ساله خودش را از ۱۵ اوت آغاز می‌کند. عبدو یک کارشناس بازاریابی ۴۶ ساله است که به تداوم سیاست‌های اقتصادگرای هوراسیو کارتس، رئیس‌جمهوری در حال کناره‌گیری این کشور وعده داده است و هرگونه بازگشت به دوره دیکتاتوری آلفردو استروسنر از ۱۹۵۴ تا ۱۹۸۹ را رد کرد. پدر عبدو منشی خصوصی استروسنر بود.

پس از اعلام نتایج، عبدو به "تعهد نامتزلزل" برای مدیریت خوب دولت وعده داد. او گفت: ما یک پروژه انتخاباتی بر پایه گفت‌وگوی سازش‌طلبانه و گذشت میان تمام مردم پاراگوئه ایجاد کردیم.

دو نامزد برتر دستورکارهای مشابه داشتند و به جذب سرمایه‌گذاری خارجی با هدف اشتغال‌زایی در اقتصادی که در میان کشورهای این منطقه شاهد رشد سریعی است وعده دادند اما پاراگوئه هنوز از سطح بالای فقر، بی‌عدالتی شدید و فساد رنج می‌برد. آنها همچنین از محافظه‌کاران سوسیال هستند که حقوق سقط جنین و آموزش جنسی را هدف انتقاد قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: