نمایشگاهی از هنر ایرانی «باتیک»

کدخبر: 2201157

مجموعه آثار مهرآسا غیبی در قالب نمایشگاه نقاشی «باتیک» روی دیوار می‌رود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی شهرکتاب فرشته، نمایشگاه انفرادی نقاشی «باتیک» با مجموعه آثاری از مهرآسا غیبی از روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در گالری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

مهرآسا غیبی که پیش‌تر تألیف آثاری چون «تاریخ نقاشی ایران و جهان از رنسانس تا کنون»، «تاریخ لباس جهان و ایران از رنسانس تا کنون» و «هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی» را در کارنامه خود دارد این بار نمایشگاهی از آثار باتیک را برگزار می‌کند.

درباره‌ی این نمایشگاه آمده است: باغ و بوستان و درخت سرو که در هنرهای اصیل ایرانی نمایانگر هویت اقوام مختلف است، از دیرباز مورد توجه هنرمندان از هر قوم در ایران ما بوده است و آنهایی که در هنرهای دستی خود از نماد باغ نیلوفر آبی و سرو که بن‌مایه نقوش دوره‌های مختلف تاریخی است استفاده می‌کنند همواره در خلق آثار خود که بهشت‌گونه در قلب و مغز طراحان انواع هنرهای ایرانی مجسم می‌شود بهره می‌گیرند.

باتیک یا هنر چاپ کلاغه‌ای از جمله رشته‌های صنایع دستی است و صورت ابتدایی آن در کشورهای چین و اندونزی رایج شد و کشورهای دیگر نیز بنا بر سلیقه و خلاقیت از این هنر بهره گرفتند.

نمایشگاه نقاشی «باتیک» به مدت ۱۰ روز و تا تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه میزبان علاقمندان در گالری فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پلِ صدر پلاک ۱۶۷۱ است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: