شهنازی: دیدارهای دوستانه باعث افزایش اعتماد به نفس ملی پوشان می‌شود

کدخبر: 2201251

عضو کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال با اشاره به اهمیت ویژه مدال طلای والیبال در بازی‌های آسیایی گفت: در فاصله حدودا چهار ماهه تا بازیهای جاکارتا به نظرم تشکیل تیم ملی ب خیلی دیر شده است و باید سریعا تمرینات این تیم شروع شود.

ناصر شهنازی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ‌اضافه شدنش به کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال و شرایط ملی‌پوشان یک ماه باقی‌ مانده به آغاز لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸، اظهار کرد: از من خواستند که به تیم‌ ‌ملی کمک کنم. در واقع زمانی که تیم‌ ‌ملی در لیگ ملتهای والیبال دیدارهایش را آغاز کند تعدادی از ‌بازیکنان در هر هفته‌ از برگزاری این رقابت‌ها در ایران خواهند ماند و قرار شده که من تا انجام لیگ ملت ها مسئولیت آماده سازی بازیکنانی که در ایران می مانند را بر عهده بگیرم. مسئولیتم تمرین دادن و آماده نگه داشتن بازیکنان است تا در هنگام نیاز بهترین نفرات جایگزین شوند. بازیکنان در طول لیگ ملت‌های والیبال باید بیشتر از یک ماه در بهترین شرایط باشند و حفظ آمادگی بالا به برنامه‌ریزی درستی نیاز دارد.

او در خصوص وضعیت تمرینات و ادامه‌ اردوها، خاطر نشان کرد: من کلا چند روز است که به کادر فنی ‌اضافه شده ام و هدفی هم جز کمک کردن ندارم. نکته اولی که پس از دو هفته‌ از آغاز تمرینات نظر من را جلب کرد انگیزه بالای بازیکنان حاضر در اردو است. در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی خودش را آماده می‌کند تا بیست و ششم اردیبهشت ماه عازم صربستان شود و دو بازی دوستانه با این کشور برگزار کند و از آنجا به فرانسه، آرژانتین، روسیه و آمریکا برای پیگیری لیگ ملت‌های والیبال اعزام خواهند شد.

عضو کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری تنها یک اردو و دو دیدار دوستانه برای کسب موفقیت در لیگ ملت های والیبال و قهرمانی جهان کافی است، گفت‌: هر سرمربی دیدگاه‌های خودش را دارد و نظرات در این خصوص متفاوت است. کولاکوویچ هم با شناختی که از والیبال ایران دارد برنامه‌ریزی کرده است و باید جواب این سوال را خود کولاکوویچ بدهد، اما به نظرم اگر تعداد اردوها و بازی‌های دوستانه بیشتر می‌شد در شناخت نفرات کمک می‌کرد و باعث می‌شد با اعتماد به نفس بیشتری وارد مسابقات شویم.

او در مورد حضور بازیکنان جوان و نوجوان در اردوی تیم‌ ‌ملی و تاثیر این حضور بر آینده والیبال ایران، اظهار کرد: در حال‌ حاضر که وارد کادر فنی شده ام معتقدم همه بازیکنان از انگیزه بالایی برخوردارند. حضور جوانترها به بازیکنان باتجربه نیز انگیزه داده است. از طرف دیگر برای جوانان نیز فرصت مناسبی پیش آمده تا از تمرین در کنار بزرگسالان از تجربیات آنان استفاده کنند و باید از این فرصت بیشترین استفاده را کنند، چرا که جای پیشرفت هم دارند. در کل‌ هارمونی قشنگی در تیم‌ ‌ملی به وجود آمده است.

شهنازی درباره وضعیت مبهم تیم‌ ‌ملی "ب" که قرار است در مرداد ماه به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شود در حالی که تاکنون سرمربی و نحوه تشکیل آن مشخص نشده، گفت‌: تیم‌ ‌ملی "ب" کاملا از تیم‌ ‌ملی اصلی متفاوت است و باید در بازی‌هایی شرکت کند که مدالش برای ورزش ایران اهمیت ویژه‌ای دارد. مدت‌ها است که اعلام شده تیم‌ ‌ملی "ب" به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود، اما تاکنون درباره تشکیل این تیم و وضعیت آن هیچ صحبتی نشده است. حتی نمی دانم نفراتی که در حال‌ حاضر در اردوی تیم‌ ‌ملی هستند، احتمال دارد به تیم‌ ‌ملی "ب" دعوت شوند یا خیر؟ البته باید دید دیدگاه ها به تیم‌ ‌ملی "ب" چگونه است. در کل در مورد این تیم هیچ صحبتی تاکنون نشده است.

عضو کادر فنی تیم‌ ‌ملی والیبال با اشاره به تاخیر زیاد در شروع کار تیم‌ ‌ملی "ب" ، بیان‌ کرد: همه دوست دارند مدال طلای بازیهای آسیایی نصیب والیبال ایران شود و باید یک تیم قدرتمند به این رقابت‌ها اعزام شود، چرا که مطمئنا تیم‌های دیگر با تمام قدرت می آیند، اما در فاصله چهار ماه باقی‌ مانده به نظرم خیلی دیر شده است و باید سریعا تمرینات این تیم شروع شود.

ناصر شهنازی در پایان در مورد تاثیر تغییر و تحولات زیاد کادر اداری فدراسیون والیبال در تمرینات تیم‌ ‌ملی و بازیکنان حاضر در اردو، گفت‌: الان که من در کنار تیم‌ ‌ملی هستیم به هیچ عنوان صحبتی از این مسائل را نشنیده‌ام و همه دارند کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند. این تغییر و تحولات در فدراسیون تاکنون تاثیری بر تمرینات نداشته، ولی معتقدم ثبات کاری، انجام ‌دقیق امور اداری و مشخص شدن جاهای خالی در برخی از پست‌های فدراسیون می‌تواند تاثیرات مثبتی بگذارد، ولی بی توجهی به این مسائل در بلند مدت تاثیرات منفی و مخربی را به جای می‌گذارد. امیدوارم سریع جایگزین‌ها مشخص شوند ، چرا که با ثبات اداری مسیر پیشرفت هموارتر می‌شود. فدراسیون والیبال چندین سال است که از بهترین فدراسیون‌های ایران است و حفظ این ثبات نیازمند تلاش زیاد است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: