اظهارات نمایندگان مجلس در مورد تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس

کدخبر: 2201260

بحث تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به زودی در صحن مجلس علنی می شود و کمیته ویژه ای این موضوع را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان قرار است به زودی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد 10 سال اخیر استقلال و پرسپولیس در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

در بحث تحقیق و تحفص، از درآمد ها و هزینه ها، جرائم و نظام اداری و مدیریتی 2 باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال طی 10 سال اخیر پیگیری هایی انجام می شود و قرار است پس از تایید صحن علنی و انتخاب اعضا، این موضوع به طور رسمی شروع شود.

بهرام نیا: طرح تحقیق و تفحص تحت تاثیر لابی گری ها قرار نمی گیرد

حسن بهرام نیا درباره اینکه آیا طرح تحقیق و تفحص از سرخابی های پایتخت از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حتی درصورت محرومیت استقلال و پرسپولیس در نهادهای بین المللی هم اجرا می شود یا خیر، گفت:این طرح تاکنون وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی نشده است. با وجود اقدام هایی که کمیسیون مربوط به طرح تحقیق و تفحص از ۲ باشگاه انجام داده، این طرح به صحن ارجاع نشده است.

او درمورد اینکه آیا جزئیات این طرح اعلام می شود یا با مصلحت اندیشی از این اقدام جلوگیری به عمل می آید، تصریح کرد: اکنون نمی توانیم پیش داوری کنیم بلکه باید ببینیم این طرح چگونه جلو می رود. نمی توان قضاوتی نسبت به ملاحظه کاری های طرح تحقیق و تفحص انجام داد و به احتمال فراوان اعضای کمیسیونی که چنین طرحی را پیش می برند، گزارش مبسوطی به هیئت رئیسه مجلس تحویل می دهند. با توجه به اهمیت و ریشه دار بودن موضوع افرادی که قرار است در این طرح مورد تحقیق و تفحص قرار بگیرند، سعی می کنند آن را به شکلی تحت تاثیر قرار دهند. با این حال کمیسیون باید بدون توجه به این لابی گری ها وظیفه اصلی اش را انجام دهد.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: از طرفی هیئت رئیسه مجلس هم باید نگاه ویژه ای به این طرح داشته باشد چراکه استقلال و پرسپولیس جزء بیت المال هستند و باید تصمیمی که درباره آنها گرفته می شود به اطلاع مردم برسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اینکه با توجه به سفر مسئول کمیته مجوز حرفه ای AFC به ایران احتمال برگزاری طرح تحقیق و تفحص به صورت علنی وجود دارد یا خیر، گفت: باید هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این مورد پاسخگو باشد.

بهرام نیا درباره شائبه های مطرح شده مبنی بر اینکه طرح تحقیق و تفحص هم مانند گزارش فساد در فوتبال به سرانجامی نمی رسد، اظهار داشت: هرچند روند رسیدگی به این طرح زمانبر است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدون توجه به حواشی موجود نسبت به طرح تحقیق و تفحص وظایفشان را انجام می دهند. اکنون باید به واقعیت های جامعه توجه کرد و نتایج رسیدگی به این واقعیت ها را در اختیار مردم قرار داد.

او درباره عواقب اثبات تخلف های مالی ۲ باشگاه گفت: بدون شک هر تخلفی عواقبی دارد و دستگاه قضا به این مسائل رسیدگی می کند. هر کسی تخلفی انجام می دهد باید پاسخگو باشد.

سلیمی: تحقیق و تفحص از مدیران استقلال و پرسپولیس ارتباطی به محرومیت این باشگاه ها ندارد

همچنین علیرضا سلیمی، عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما درباره مطرح شدن طرح تحقیق و تفحص از استقلال و پرسپولیس با درنظر گرفتن احتمال محرومیت آنها در عرصه های بین المللی بیان کرد: در این طرح بیشتر افراد مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرند و طبیعی است در این وضعیت خطری باشگاه ها را تهدید نمی کند. اگر فردی مرتکب تخلف شود، اقدام او ارتباطی به باشگاه ندارد و استقلال و پرسپولیس بدون مشکل خاصی فعالیت هایشان را انجام می دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر هیچ تخلفی را تائید نمی کنیم اما اگر از فعالیت مدیران و مسئولان باشگاه ها تفحص نشود، بدون شک مسائل موجود سامان نمی یابد. باید شخصیت حقیقی افراد را با شخصیت حقوقی باشگاه ها تکفیک کنیم و این طرح را به بهترین شکل پیش ببریم.

سلیمی درباره اینکه آیا گزارش مربوط به این طرح در صحن علنی مجلس اعلام می شود یا خیر، گفت: هر زمان این طرح نهایی شود گزارش آن هم ارائه می شود. نمی توان نسبت به تخلف های احتمالی اغماض کرد و اگر تخلفی وجود دارد باید نتیجه رسیدگی به آن هم برای مردم اعلام شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: تحقیق و تفحص به این معنی نیست که قطعا تخلفی رخ داده است. شک نکنید اگر کسی تخلف نکرده باشد از اجرای این طرح نمی ترسد. در غیر این صورت باید با اقدام های قانونی جلوی تخلف را بگیریم.

سلیمی درباره مصلحت اندیشی های احتمالی در این طرح گفت: در مسائل اساسی به هیچ وجه نباید مصلحت اندیشی کرد و بزرگ ترین مصلحت از نظر نمایندگان مجلس اجرای قانون است.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره شائبه های مطرح شده مبنی بر اینکه طرح تحقیق و تفحص هم مانند گزارش فساد در فوتبال به نتیجه مشخصی نمی رسد،اظهار داشت: گزارش های مجلس درباره فساد در فوتبال به قوه قضائیه تحویل داده شده است. وظایف قوا از هم منفک شده است و ما نمی توانیم با خاطیان برخورد کنیم. بلکه باید گزارش تخلفات را به نهاد مربوطه تحویل دهیم. در کل تحقیق و تفحص برای روشنگری بسیار خوب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: