داورزنی: به دنبال راهکاری برای حل مشکل کشتی هستیم/ مشکلات با جنجال و حاشیه حل نمی‌شوند

کدخبر: 2201285

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: حمایت ما از کشتی صد درصدی است و به دنبال راهکاری برای حل مشکل این رشته ورزشی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی در مراسم افتتاح ساختمان هیئت فوتبال تهران اظهار داشت: افتتاح ساختمان جدید هیئت فوتبال تهران را به همه دوستان از جمله به مهدی تاج و همکارانش در فدراسیون تبریک می گویم. در این ایام شعبانیه شاهد افتتاح خانه فوتبال استان تهران هستیم، جایی که کارکنانش برای فوتبال تهران برنامه ریزی می کنند. با افتتاح این ساختمان خیال هیئت رئیسه و کارکنان هیئت فوتبال راحت شد و جا دارد به مجموعه دوستانی که کمک کردند تا اینجا افتتاح شود خسته نباشید و تبریک بگویم.

وی درباره اینکه عمر قهرمانی ورزشکاران ما در المپیک نسبت به کشورهای دیگر کمتر است گفت: ما رشته هایی داریم که در میادین جهانی و المپیک حضور دارند و این موضوع به مدل تمرینات بازمی گردد. در گذشته مصدومان ما در برخی رشته ها زیاد بود مثلاً در رشته کشتی یا حتی در بعضی رشته های گروهی به دلیل مشکلاتی که در نوع بدنسازی وجود داشت عمر قهرمانی ورزشکاران خیلی زود به پایان می رسید.

داورزنی افزود: میزان مصدومیت ها در برخی پست های رشته ای مثل والیبال به قدری بود که از استانداردهای قهرمانی خارج می شد. امروز وضعیت علمی تر شده و از متخصصین ورزشی استفاده می شود تا عمر قهرمانی ورزشکاران کوتاه نشود و یک ورزشکار بتواند با حفظ آمادگی جسمانی، افزایش توانمندی ها و استفاده از تجربیات در میدان های مختلف حضور پیدا کند. باید قبول کنیم قهرمان های ورزشی برای حضور در مسابقات جهانی و المپیک باید در آینده با سایر قهرمانان همان کشور مسابقه دهند.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما باید چه در رشته های انفرادی و چه تیمی چند نفر را داشته باشیم تا بهترین نفرات انتخاب شوند. این مسئله به برنامه ریزی فدراسیون بازمی گردد که چگونه نیروهای جدید را ترزیق کند. وقتی شایسته ترها بیایند افراد قبلی جای خود را به ورزشکاران شایسته می دهند. ما در حال حاضر حدود 35 میلیون نفر جمعیت جوان و 13 میلیون دانش آموز داریم و این ها در حقیقت خون های جدیدی هستند که باید به ورزش کشورمان تزریق شوند، مثلا در سال های گذشته در تکواندو یا چند رشته دیگر قهرمان جهان شده ایم.

داورزنی تاکید کرد: اینکه فوتبال پنج ستاره می شود و در والیبال نیز جزو موفق ترین ها هستیم به این دلیل است که جمعیت زیادی در سطح شهرها، استان ها و کشور به استعدادیابی مشغول بوده اند. استعدادها باید از رد ه های سنی پایه شناسایی شوند. این مسئله که ما نمی توانیم برای بعضی از قهرمانان جایگزین های خوبی داشته باشیم اتفاق جالبی نیست که البته باز هم به خود فدراسیون بازمی گردد که چقدر برنامه ریزی کرده است.

وی در مورد حواشی اخیر رشته تیراندازی گفت: هر گاه به زمان برگزاری مجمع یک فدراسیون نزدیک می شویم حاشیه درست می شود و ما هم در هر رشته به تفکیک در آن ورود می کنیم. پیش از این نیز در رشته تیراندازی مطرح شد که از ورزشکاران برای حضور در مسابقات پول گرفته اند، اما وقتی بررسی های لازم انجام شد متوجه شدیم که در این کاروان افراد مازادی بودند که فقط از آنها پول گرفته شده بود. یعنی از 3 بازیکنی که در تیم ملی حضور داشتند حتی یک ریال هم پول گرفته نشده است ولی ورزشکاران مازادی بودند که گفتند پولشان را خودشان پرداخت می کنند. این گونه نیست که هر فردی دلش خواست همراه با تیم ملی به مسابقات برود، افراد مازاد هم با هزینه خودشان به مسابقات رفتند اما متأسفانه برخی در رسانه ها گفتند که ملی پوشان با هزینه شخصی به مسابقات رفته اند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: ما به دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی نیز اعلام کرده ایم که موضوع مربی خارجی تیم ملی را بررسی کنند و اگر احیانا خارج از چارچوب اتفاقی افتاده است با آن برخورد کنند. چنین ماجرایی در رشته دیگری هم بود که ما در نهایت عذر آن مربی را خواستیم. مهم نیست که مربی داخلی باشد یا خارجی، وقتی در کشور ما کار می کند باید چارچوب را رعایت کند و این گونه نیست که مربی هر کاری دلش خواست انجام دهد. زندگی شخصی افراد به خودشان مربوط است، اما وقتی فردی به عنوان مربی تیم ملی انتخاب می شود باید به تمام ارزش ها و اصول آن کشور احترام بگذارد. در آینده نزدیک انتخابات ریاست فدراسیون تیراندازی را برگزار خواهیم کرد. معمولا زمانی که به انتخابات نزدیک می شویم برخی می خواهند با استفاده از فضای مجازی به بعضی از نامزدها فشار وارد کنند.

داورزنی در مورد آخرین وضعیت فدراسیون کشتی عنوان کرد: همه موضوعات در جای خودش بررسی می شود و درباره شان تصمیم گرفته می شود.حمایت ما از کشتی صد درصدی است. بین وزارت ورزش و فدراسیون کشتی هیچ بحثی وجود ندارد و بعضی از موضوعات فرادستی نیز به سایر ارگان ها مربوط می شود.

وی با اشاره به بحث عدم رویارویی با کشتی گیران رژیم صهیونیستی تاکید کرد: تاکنون جلسات متعددی درباره این مسئله برگزار شده است. این موضوعی است که از 7-8 سال پپیش در دوران ریاست سعیدلو و عباسی جمع بندی و به شورای عالی امنیت ملی کشور هم ارسال شد زیرا به آرمان های نظام و انقلاب مربوط است. برای اینکه حق ورزشکاران و نماینده های ایران ضایع نشود، نیاز به تدبیر داریم و با شورای عالی امنیت ملی نیز جلساتی را برگزار کردیم، این موضوع اصلاً بحث تازه ای نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: این مسئله فقط موضع کشور ما نیست، بلکه اکثر کشورها این گونه هستند. اوکراین با روسیه، کوزوو با صربستان و ارمنستان با آذربایجان نیز چنین شرایطی با هم دارند.با جنجال چیزی درست نخواهد شد.

داورزنی در پایان درباره ماجرای محرومیت افشین پیروانی گفت: این مسئله را باید از فدراسیون فوتبال بپرسید، ما هیچ دخالتی در این موضوعات نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: