معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی:

٨١ هزار بازنشسته تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شدند

کدخبر: 2201317

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت:٨١ هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی به مشهد مقدس اعزام شدند که ۱۰ درصد آنها زیارت اولی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جعفریان افزود: در سالهای اخیر شاهد اقدامات بی سابقه و اثرگذاری در عرصه ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هستیم که از جمله آنها می توان به طرح بزرگ کرامت رضوی (اعزام رایگان بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به سفر زیارتی مشهد مقدس) به عنوان طرحی پیشرو و برندی ارزشمند برای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طرح کرامت رضوی از اسفند ماه سال ١٣٩٣ با اعزام اولین گروه از بازنشستگان و مستمری بگیران آغاز شد، اظهار داشت: تاکنون تعداد ٨١ هزار نفر به این سفر معنوی اعزام شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در حال حاضر این سازمان جمعیتی بالغ بر ٣ میلیون نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران، که با احتساب افراد خانواده خود حدود ٧ میلیون نفر می شوند را تحت پوشش دارد، افزود: از این رو ارائه خدمات رفاهی با رویکرد سیاحتی و زیارتی به این عزیزان در کنار سایر خدمات بیمه ای و درمانی، یکی از مهمترین ماموریت های سازمان تامین اجتماعی است.

جعفریان گفت: در سال ٩٤، ٢٦ هزار و ٤٠٠ نفر، سال ٩٥، ٢٤هزار و ٦٠٠ نفر و سال گذشته، ٣٠ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی به مشهد مقدس در قالب طرح کرامت رضوی مشرف شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزود: در سال ١٣٩٧ تعداد ٣٠ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از طرح کرامت رضوی بهره مند خواهند شد.

مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین مقرر است در قالب اجرای طرح گردشگری ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز تعداد ١٠ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از سفرهای سیاحتی بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه صرف اعتبارات به صورت هدفمند با اثربخشی بالا و همچنین دستیابی به عدالت توزیعی در زمینه ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به بازنشستگان و مستمری بگیران ارجمند در سراسر کشور، از جمله اهداف مهم این طرح است، اظهار داشت: لذا در فرایند اجرایی طرح کرامت رضوی سعی بر آن است حتی الامکان اقشار کمتر برخوردار و کسانی که تاکنون به دلایل مختلف نتوانسته اند از انوار معنوی زیارت امام هشتم (ع) برخوردار شوند، دراولویت اعزام قرار گیرند.

جعفریان گفت: بر همین اساس و با توجه به برآوردهای انجام شده بالغ بر ١٠درصد از اعزام شوندگان که اغلب از استانهای محروم کشور (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، ایلام، کردستان و ...) بوده اند، توفیق زیارت حرم مطهر رضوی را برای اولین بار تجربه کرده اند که همین موضوع ارزش معنوی طرح کرامت رضوی را صدچندان می کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در خصوص گزینش افراد برای تشرف به مشهد مقدس گفت:بر اساس دستور العمل ابلاغی خانواده معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران، افراد بالای ٦٠ سال، حداقل بگیران، و همچنین افرادی که تا کنون به این سفر معنوی اعزام نشده اند در اولویت اعزام به مشهد مقدس هستند.

وی به لحاظ همراه بازنشسته و مستمری بگیر در این سفر معنوی نیز اشاره کرد و گفت: به استثنای همسر بازنشسته که از این سفر بهمراه ایشان بهره مند می شود، برای آن دسته از بازنشستگان سالمند که خود و همسرش به لحاظ جسمی دارای محدودیت هستند و همچنین مستمری بگیرانی که به تنهایی توانایی حضور در این سفر را نداشته باشند یک نفر بعنوان همراه در نظر گرفته می شود.

جعفریان تصریح کرد: طرح کرامت رضوی پتانسیل بسیار بالایی به لحاظ تحقق اهداف سازمانی و فراسازمانی در عرصه های فرهنگی و اجتماعی داراست. از اینرو درکنار اتخاذ تمهیداتی مانند امکانات درمانی و پزشکی و همچنین توزیع بروشورهایی با محتوای افزایش آگاهی های درمانی و اصول بهداشتی دوران سالمندی، درصدد هستیم تا در آینده با گنجاندن برنامه های فرهنگی مناسب از ابتدا تا پایان سفر نسبت به افزایش غنای این طرح، اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی به طرح های کرامت احمدی و سفر به عتبات عالیات بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به همجواری بازنشستگان و مستمری بگیران استانهای خراسان رضوی و شمالی با حرم مطهر و درخواست آنها برای اعزام به مرقد مطهر احمدبن موسی (ع) و حرم مطهر حضرت معصومه (س) تاکنون تعداد ١٦٠٠ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران این استانها به شهر شیراز و شهر مقدس قم در اجرای طرح کرامت احمدی اعزام شده اند. ضمن آنکه در قالب طرح بصیرت علوی( اعزام بازنشستگان به عتبات عالیات) نیز تاکنون تعداد ٧٣٧ نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از این طرح بهره مند شده اند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: