رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی:

دانشگاه فارغ التحصیلان ایده آفرین به جامعه معرفی کند

کدخبر: 2201324

رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: دانشگاه وظیفه دارد فارغ التحصیلانی را به جامعه معرفی کنند که ایده آفرین، منطقی و با جسارت باشند و بتوانند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را جامه عمل بپوشانند.

به گزارش ایسنا، جلال الدین صادقی روز گذشته در آیین افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در بیرجند با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی، دانشگاه‌های هر کشور است، گفت: دانشگاه نماد بالاترین سطح علمی و فرهنگی در یک کشور است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای توسعه همه جانبه کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی خلاق، منتقد و ایده آفرین است، گفت: دانشگاه وظیفه دارد فارغ التحصیلانی را به جامعه معرفی کند که ایده آفرین، منطقی و با جسارت باشند و بتوانند ایده‌ها و اندیشه‌های خود را جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این مناظرات لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: در مناظره مهم شنیدن است و پاسخ به سوالات باید بدون تخریب و جنبه نقد داشته باشد و نباید منجر به هنجار شکنی شود.

صادقی اظهار کرد: اگر شرایطی ایجاد کنیم که اندیشه‌ها آزاد شوند، آزاد اندیشی شکل می‌گیرد و یکی از اقداماتی که شوق آفرینی و پویایی را در دانشگاه‌ها رقم می‌زند و سبب شده دانشجویان بی‌پرده آنچه را که در دل دارند دلسوزانه بر زبان آورند، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی است.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به آداب مناظره گفت: جوانان ما باید نقد و بررسی و بیان نظام مند عقاید خود را تمرین کرده و بهترین مکان برای ارائه آن دانشگاه است.

صادقی با اشاره به اینکه ظرفیت شنیدن دیدگاه مخالف را در خودمان باید تقویت کنیم، ادامه داد: مناظره نباید به هنجار شکنی تبدیل شود و باید چارچوب قابل قبولی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برپایی این مناظره‌ها جهاددانشگاهی و دانشگاه دنبال حل مشکلات جامعه نیستد، بلکه هدف توجه دادن دانشجویان به محیط پیرامونی و مسائل جامعه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: