در بازدید دو عضو شورا از خط ۶ مترو عنوان شد

آمادگی شورای شهر برای کمک به توسعه مترو

کدخبر: 2201409

دو تن از اعضای شورای شهر تهران از روند ساخت مترو در خط ۶ بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز دو تن از اعضای شورای شهر تهران از نیمه شمالی خط 6 مترو حد فاصل ایستگاه سولقان تا اشرفی اصفهانی بازدید کردند و زهرا نژادبهرام با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه این بازدید گفت: آنگونه که مسئولان مترو اعلام کردند تا شهریور ماه شش کیلومتر از خط 6 مترو واقع در نیمه جنوبی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اتفاق خوبی با احداث مترو در غرب تهران و شمال غرب تهران رخ خواهد داد، تصریح کرد: شمال غرب تهران از کمبود حمل و نقل عمومی رنج می‌برد که با احداث مترو این مشکل مرتفع خواهد شد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه خط 6 مترو با کمترین خسارت و نگرانی به مردم تکمیل شده است، گفت: شمال غرب و غرب تهران یکی از پرترددترین نقاط شهر هستند اما از حمل و نقل عمومی کافی محروم هستند که با احداث این خط مشکل آنها مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا این وسیله حمل و نقل عمومی برای افراد کم توان و یا افرادی با ویژگی‌های خاص مناسب سازی شود، گفت: به عنوان مثال می‌توان مسیرهای پیاده برقی در مترو ایجاد کرد تا افرادی که توانایی کمی در حرکت دارند نیز به خوبی از مترو استفاده کنند.

نژاد بهرام با بیان اینکه شورای شهر آماده است تا به مترو کمک کند تا هر چه بیشتر و سریعتر توسعه یابد، گفت: امید است با توجه به بازدید امروز صبح سرپرست شهرداری از خط 6 مترو هر چه زودتر این خط تکمیل شود و امیدواریم فاز اول آن تا پایان شهریور ماه و کل خط نیز تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی کند بودن پروژه ساخت مترو در مدیریت شهری فعلی گفت: به نظر من ساخت و ساز کند نیست ولی بودجه سال 96 در شش ماهه اول و در دوران مدیریت قبل تمام شده بود و در شش ماهه دوم پولی باقی نمانده بود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ایمنی مسافران جدی‌ترین مطالبه است، گفت: خط 7 مترو در حالی افتتاح شد که نه هواکش، نه سیگنالینگ و ... نداشت که مجبور شدیم به خاطر این افتتاح ناقص که امنیت مسافران را به خطر می‌انداخت آن را ببندیم و باید بگویم حاضر نیستیم به هر قیمتی افتتاح‌های نیمه کاره داشته باشیم تا بعدا ناراحتی‌هایی را برای مسافران ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه مترو یک امر اجتماعی و فرهنگی است، گفت: خط 6 مترو به دلیل اینکه از مسیر پر جمعیتی عبور می‌کند بسیار مهم است. چرا که بخش زیادی از عمر مردم در پیچ ترافیکی صبحگاهی و شامگاهی این محدوده تلف می‌شود و باید تلاش کنیم تا به سمت توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو حرکت کنیم تا به کاهش بار ترافیکی کمک شود.

وی با بیان اینکه در همه خطوط در حال تاسیس باید به حق برابر همه شهروندان توجه شود، گفت: خوشحالیم که این خط مترو برای افراد کم توان و معلول مناسب سازی شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مترو به دلیل مشکلات مالی با مشکلاتی مواجه است، تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم از دولت می‌خواهم که به تعهدات خود در مورد تخصیص بودجه به مترو عمل کند و به هنگام و به جا اعتبارات را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مترو حاصل خدمات لحظه به لحظه کارگران است، گفت: ساخت مترو فرآیندی سخت است اما باید در آن به موضوع دسترسی همه مردم و حق برابر آنها توجه کنیم.

فخاری در مورد عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران مترو تصریح کرد: کارگران تحت پوشش پیمانکاران هستند و شورا و مدیریت شهری تلاش دارد که این وضعیت را با بررسی واقعیت سامان دهد اما دقت داشته باشید که رقم و حجم بدهی مانده از مدیریت قبلی بالا است و نوع درآمدها نیز متفاوت از قبل است.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی که بابت عدم شهر فروشی پرداخت می‌شود زیاد است و نباید فشارها به مردم مشکلاتی ایجاد کند، گفت: مسائل یکباره ایجاد نشدند که به یکباره حل شوند و باید صبور بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: