تایید و تکذیب همزمان کشف یک مومیایی

کدخبر: 2201418

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران خبر کشف جنازه‌ای مومیایی در حرم حضرت عبدالعظیم را تأیید کرد اما روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) می گوید جنازه کشف شده مومیایی نبوده است.

له گزارش خبرگزاری مهر ،حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تایید خبر کشف جنازه‌ای مومیایی در حرم حضرت عبدالعظیم گفت: در پی حفاری‌هایی که در قسمت غربی صحن حرم حضرت عبدالعظیم در شهر ری انجام می‌شده، جنازه‌ای مومیایی‌شده کشف می‌شود که به مسئولان اطلاع می‌دهند و عملیات حفاری متوقف می‌شود.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه احتمال می‌رود جنازه کشف شده مربوط به پهلوی اول باشد، گفت: مسئولان آستان حرم عبدالعظیم ضمن اطلاع‌رسانی به میراث فرهنگی منتظرند تا کارشناسان این حوزه به بررسی موضوع پرداخته و درباره آن اظهارنظر کنند.

وی تأکید کرد: چون جنازه مومیایی است و جنبه میراثی و تاریخی دارد، باید منتظر ماند تا نظر نهایی از سوی کارشناسان اعلام شود.

این در حالی است که مصطفی آجرلو، مدیر کل روابط عمومی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با رد وجود جسد مومیایی شده گفت : جنازه کشف در اطراف حرم حضرت شاه عبدالعظیم حسنی یک جسد طبیعی است و جسدی مومیایی به دست نیامده است.

وی ادامه داد : تنها مورد مشکوک در مورد این جسد، قابل تشخیص نبودن چهره آن است.

آجرلو با اشاره به این که این جسد هنگام طرح توسعه حرم کشف شده و از نظر ما موردی طبیعی به شمار می‌رود اما باز هم اداره میراث فرهنگی استان تهران باید در موردش نظر کارشناسی بدهد گفت: در اطراف حرم عبدالعظیم، قبرستان‌های قدیمی وجود داشته‌اند که به مرور زمان ناپدید شده‌اند. به همین خاطر هنگام اجرای طرح توسعه رسیدن به چنین اجساد و بقایای آنها مورد تازه و ویژه‌ای به حساب نمی‌آید.

وی ادامه داد: در طرحِ در دست انجام، هیچ حفاری انجام نشده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: