مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

رقابت هنرجویان شاخه کاردانش در شانزدهمین دوره مسابقات علمی ـ کاربردی

کدخبر: 2201419

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله تئوری شانزدهمین دوره مسابقات علمی ـ کاربردی هنرجویان شاخه کاردانش امروز برگزار شد.

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: مسابقات علمی ـ کاربردی هنرجویان شاخه کاردانش در ۳ سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری هر سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله منطقه‌ای و هنرستانی بیش از ۱۰۰ هزار هنرجو شرکت می‌کنند، گفت: در مرحله استانی بیش از ۱۶ هزار نفر در اسفند ماه آزمون تئوری و عملی دادند که بیش از ۲۴۰۰ نفر به مرحله تئوری کشوری راه‌ یافتند که آزمون تئوری امروز برگزار شد.

آذرکیش با اشاره به اینکه شانزدهمین دوره مسابقات علمی ـ کاربردی در ۳۳ عنوان رشته در ۴ زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر برگزار می‌شود، ادامه داد: بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دانش‌آموز به مرحله عملی کشوری راه می‌یابند که در آنجا از هنرجویان آزمون عملی بر اساس استانداردهای بین‌المللی مهارت و مسابقات بین‌المللی اخذ می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تیرماه امسال مرحله عملی در کرج برگزار می‌شود و نفرات برتر مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب می‌کنند.

وی افزود: از جمله اهداف برگزاری این مسابقات، معرفی قابلیت‌‌های هنرستان‌ها و هنرجویان، رصد کیفیت‌بخشی فعالیت‌‌های آموزشی و تقویت و توسعه کار و کارآفرینی است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: