محمدصادق کفیل:

در زمان حکومت حضرت حجت(عج)، زندگی قرآنی می شود

کدخبر: 2201575

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) گفت: بعد از ظهور، امام زمان(عج) در جامعه نمی گوید ای مردم راحت زندگی کنید بلکه زندگی قرآنی می شود و رابطه های اخلاقی تصحیح می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «انتظار کافی نیست» رادیو گفت و گو با موضوع نقش حضرت مهدی (عج) در آینده بشریت و با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود روانه آنتن شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق کفیل در آغاز با بیان اینکه خلقت بر اساس ظهور تعریف شده است، گفت: هدف خلقت ایجاد جامعه توحیدی است و آمده ایم تا با خداوند پیوند برقرار کنیم. خداوند در قرآن می فرماید «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ» خلقتان کردم تا بگویید خدا و در سوره نور آیه 55 می فرمایند «وقتی که آمد و جهان پر از عدل و داد شد، آن موقع پرستش در ظهور حضرت رخ می دهد»، یعنی اگر ظهور امام عصر و فرج ولی خدا نبود، اصلا خلقت بی هدف و بی نتیجه می شد.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون هم خداوند را پرستش می کنیم و نماز می خوانیم، بنابراین پرستش ما چه فرقی با زمان ظهور دارد، بیان داشت: زیبایی ظهور این است که در زمان ظهور، عبادت، عبادت احرار است یعنی امام فضایی را ایجاد می کنند که مردم بخاطر خدا، خدا را پرستش می کنند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) ابراز داشت: جامعه ما می خواهد، خداپرست باشد ولی لهویات نمی گذارد. آدمی که تا نیمه شب به گناه مشغول است هرچقدر هم بخواهد در نماز حواسش جمع باشد نمی تواند.

وی تاکید کرد: امام زمان (عج) زمینه عبودیت را فراهم می کنند و زمینه گناه و معصیت را از بین می برند. بسترساز پیوند خلق با خدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین کفیل به اهداف و دستاوردها در حکومت موعود اشاره کرد و گفت: ما برای رسیدن به هدف باید برنامه داشته باشیم. بعد از ظهور، امام زمان (عج) در جامعه نمی گوید ای مردم راحت زندگی کنید بلکه در جامعه جا می اندازد، رزق دست خداست و این همان اقامه قرآن است و زندگی قرآنی می شود. با حضور امام زمان (عج) رابطه های اخلاقی تصحیح می شود.

وی یادآور شد: بعضی دارند دین را از بین می برند، امام زمان (عج) وقتی ظهور می کنند دین جدید را نمی آورند بلکه همین قرآن است و همین را زنده می کنند. روایت داریم که امام زمان (عج) عین پیامبر (ص) عمل می کنند.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) در خصوص نقش ما انسان ها در حکومت حضرت موعود اظهار داشت: امام سجاد(ع) در دعای چهل و هفتم دعای صحیفه سجادیه می فرماید «وَ أَقِمْ بِهِ کِتَابَکَ»؛ برپا داشتن قرآن در زندگی بسیار مهم است. یکی از برنامه های امام، برنامه های اجتماعی است. روایت داریم که امام معصوم (ع) می فرمایند به واسطه ما دلها یک رنگ می شوند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: