در آستانه دیدار سران دو کشور

کره جنوبی فعالیت بلندگوهای تبلیغاتی مرزی علیه کره شمالی را متوقف کرد

کدخبر: 2201826

کره جنوبی برای نشان دادن حسن نیت خود در آستانه دیدار سران دو کره، فعالیت‌های تبلیغی مرزی علیه کره شمالی را متوقف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کره جنوبی پخش تبلیغات ضد کره شمالی از طریق بلندگوهای مرزی را متوقف کرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کره جنوبی روز دوشنبه (امروز) چند روز قبل از موعد دیدار سران ۲ کره، تبلیغات علیه کره شمالی را در مرزهای این کشور متوقف کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی ضمن اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد این تصمیم به توقف انتقاد متقابل ۲ کره و توقف تبلیغات علیه یکدیگر، همچنین در راستای ایجاد صلح و شروعی جدید برای ۲ کشور پیش برود.

وزارت دفاع کره جنوبی افزود، فعالیت بلندگوهای مرزی که اقدام به تبلیغات علیه کره شمالی می‌کردند، نیمه شب گذشته متوقف شد ولی اعلام نشده است بعد از دیدار سران ۲ کره فعالیت این بلندگوها از سر گرفته خواهد شد یا خیر.

طی ۲ سال گذشته برای اولین بار بلندگوهای مرزی کره جنوبی که اقدام به پخش اخبار، موزیک و پخش انتقاداتی علیه حکومت کره شمالی می‌کردند، متوقف شدند. فعالیت این بلندگوها اواسط سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود اما بعد از ۲ آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۱۶، کره جنوبی دوباره اقدام به راه‌اندازی این بلندگوها کرد.

جمعه آینده روز ۲۷ آوریل، مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای اولین بار در روستای آتش‌بس مرزی «پانمونجوم» دیدار خواهند کرد.

کره شمالی و کره جنوبی از نظر فنی از زمان پایان جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ در شرایط جنگی به سر میبرند و هیچ گاه توافق صلح میان آنها امضا نشده است. از سوی دیگر، تنش‌ها در شبه جزیره کره طی سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته بود. کره شمالی بویژه طی دو سال اخیر اقدام به آزمایش‌های موشکی و اتمی متعدد می‌کرد و دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در منطقه و برگزاری رزمایش‌های نظامی با متحدانش عنوان می‌کرد.

در ماه فوریه سال جاری میلادی و در حاشیه رقابت‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی، هیاتی عالی رتبه از کره شمالی به کره جنوبی سفر کردند و با رئیس جمهور این کشور دیدار داشتند. چندی بعد هیاتی به نمایندگی از رئیس جمهور کره جنوبی با سفر به کره شمالی با رهبر این کشور دیدار داشتند. دیدارهای اخیر و دیدار آتی رهبر پیونگ یانگ و رئیس جمهور آمریکا می‌تواند زمینه را برای صلح و دوستی در شبه جزیره کره بعد از سال‌ها تنش، فراهم کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: