ناظران روسی به فعالیت نظامی انگلیس رسیدگی می‌کنند

کدخبر: 2201830

رئیس مرکز کاهش خطرات اتمی روسیه اعلام کرد، کارشناسان روس در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۶ آوریل سال جاری میلادی و بر اساس "سند وین برای ایجاد اعتماد و امنیت" به ارزیابی فعالیت نظامی در انگلیس می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریژکوف، رئیس مرکز کاهش خطرات اتمی روسیه گفت: در بازه زمانی 23 تا 26 آوریل سال جاری میلادی و براساس چارچوب سند 2011 وین برای ایجاد اعتماد و امنیت، یک گروه روسی از بازرسان اقدام به بررسی منطقه‌ای در قلمروی انگلستان می‌کنند.

به گفته این مقام روس، این بازرسی طیف فعالیت‌های نظامی در منطقه را افشا یا نبود آن را تایید می‌کند. منطقه مورد نظر برای بازرسی محدوده‌ای 16 هزار کیلومتر مربعی است.

به گفته این مقام مسئول، کارشناسان روس قرار است به مکان‌های آموزشی، دریافت گزارش‌ها درباره فعالیت‌ها، تشکلات و واحدهای نظامی در محدوده مشخص شده و همچنین دریافت اطلاعات درباره رزمایش‌های ارتش انگلیس موسوم به "جنگجوی مشترک 1/18" بپردازند که از 21 آوریل آغاز شده و در چهارم مه سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

سند وین با هدف ایجاد اعتماد و امنیت در اروپا و نظارت بر کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا برای ارائه اطلاعات درباره نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی‌های دفاعی و جزئیات بودجه نظامی و همچنین تبادل ناظران نظامی و انجام بازرسی‌ها ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: