گزارش وال استریت ژورنال از شروط ترامپ برای کره‌شمالی

کدخبر: 2201832

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست برچیده شدن زرادخانه هسته‌ای کره‌شمالی را به کیم جونگ اعلام می‌کند، بدون آنکه سازش چشمگیری بر سر تحریم های اقتصادی این کشور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، یک مقام ارشد دولت ترامپ به وال استریت ژورنال گفت: زمانی که رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد، این بدین معناست که آمریکا سازش‌های قابل توجهی از جمله لغو تحریم‌ها نخواهد داشت؛ تا زمانی که کره‌شمالی اساسا برنامه‌های هسته‌ای خودش را برچیند.

یک منبع مطلع در کره‌شمالی به سی‌ان‌ان گفته است، کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی نهایتا تصمیم گرفته است تا فصل جدیدی برای کشورش باز کند. او افزود، کیم خودش را به خلع سلاح هسته‌ای متعهد کرده است و اکنون فقط روی رشد اقتصادی و ارتقای اقتصاد ملی متمرکز است.

به گفته این منبع مطلع، رهبر کره‌شمالی متوجه شده است که بهترین راه رو به جلو عادی‌سازی روابط با سایر کشورهاست. این مقام تاکید کرد: او نهایتا از سوی جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و این تاریخی و فرصتی به موقع است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا صبح یکشنبه در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر اینکه کره‌شمالی در مذاکرات با آمریکا چیز بیشتری عایدش می‌شود، اعلام کرد ایالات متحده "چیزی را واگذار نکرده است." ترامپ در توئیتی نوشت:" ای خدا، ما چیزی را واگذار نکردیم، آنها با خلع سلاح هسته‌ای موافقت کردند که برای جهان خیلی خوب است و موافق تعطیلی سایت و توقف آزمایش‌های بیشتر هستند." او در توئیت دیگری نوشت: هنوز راه بسیاری تا نتیجه‌گیری درباره کره‌شمالی باقی مانده است، شاید کارها نتیجه بدهد، شاید هم نه. زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: