وزیر خزانه‌داری آمریکا در راس هیئت اعزامی در افتتاحیه سفارت این کشور در قدس شرکت می‌کند

کدخبر: 2201833

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد، وزیر خزانه‌داری آمریکا ماه مه ریاست هیئت اعزامی آمریکا به سرزمین‌های اشغالی برای شرکت در مراسم افتتاحیه سفارتخانه کشورش در قدس را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آکسیوس به نقل از مقام‌های اسرائیلی گزارش داد،‌ انتظار می‌رود حدود ۲۵۰ تن از آمریکا برای افتتاحیه سفارتخانه جنجالی مذکور به سرزمین‌های اشغالی سفر کنند که شامل حدود ۴۰ عضو کنگره و رهبرانی از سازمان‌های یهودی و گروه‌های حامی اسرائیل می‌شود.

در این سفر همچنین جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است استیون منوچن، وزیر خزانه‌داری آمریکا را همراهی کند. همچنین ممکن است ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا در مراسم افتتاحیه حضور داشته باشد اما سفر او هنوز قطعی نیست.

کاخ سفید یا وزارت خزانه‌داری آمریکا هنوز واکنشی نشان نداده‌اند. به گزارش آکسیوس، مقام‌های رژیم صهیونیستی امید دارند از افتتاحیه مذکور که خشم فلسطینی‌ها و جامعه جهانی را برانگیخته است، برای متقاعد کردن سایر کشورها و افتتاح سفارتخانه‌های آنها در قدس استفاده کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دسامبر گذشته از انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل‌آویو به قدس خبر داد و چندین دهه سیاست کشورش در خصوص این منطقه را نقض کرد. گرچه این حرکت با ستایش گروه‌های محافظه‌کار و حامی اسرائیل روبرو شد اما انتقاد رهبران خارجی را در پی داشت چرا که آنها معتقدند جابجایی سفارتخانه آمریکا جرقه ایجاد بی‌ثباتی بیشتر در این منطقه است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: