هند: پاکستان برای تجزیه هند دسیسه چینی می‌کند

کدخبر: 2201836

وزیر کشور هند، پاکستان را متهم کرد به این که به دنبال "تجزیه" هند از طریق کمک به شبه نظامیان برای گذر از مرز دو کشور و وارد کردن آنها به داخل خاک هند است.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، این اظهارات راجنات سینگ، وزیر کشور هند نشان دهنده تشدید تنش میان این دو کشور جنوب آسیا است. او در یک سخنرانی در منطقه "دیو"، از پاکستان انتقادهای شدیدی را مطرح کرده و گفت: ما خواهان حفظ روابط خوب با همه همسایگانمان هستیم و از نظر ما همه دنیا یک خانواده واحد است و ما همسایگانمان را به عنوان دوستان خود می‌پذیریم.

وی در ادامه با اشاره به این که پاکستان با هند همکاری نمی‌کند، گفت: همه همسایگان ما خوب هستند بجز یکی که با ما موافق نیست. شما می‌دانید کدام یکی! اگر این همسایه امروز با ما موافق نیست فردا مجبور خواهد شد که موافق باشد. همه برادران بین‌المللی ما در حال فشار وارد کردن به آن هستند.

وزیر کشور هند با طرح اتهاماتی علیه پاکستان اظهار داشت: این کشور به رغم آن که همسایه ماست به شبه نظامیان کمک می‌کند به خاک هند نفوذ کنند و برای تجزیه هند دسیسه چینی کنند اما خودش هم باید به ضعف‌هایش نگاه کند.

سینگ همچنین از نیروهای مسلح هند به خاطر آن چه که "پاسخ متناسب" آنها به "تجاوزگری‌ها" خواند، تقدیر کرد.

او گفت که پاسخ‌های ارتش هند عمدتا واکنشی هستند و منبع افزایش تنش محسوب نمی‌شوند.

سینگ با این حال هشدار داد، هند قابلیتش را برای حمله به دشمنانش نه فقط در داخل خاک خود بلکه در خاک کشورهای دیگر نشان داده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: