مخالفت بی‌سابقه کمیته تخصصی سنا با نامزدی پامپئو برای پست وزارت خارجه آمریکا

کدخبر: 2201844

نامزد پیشنهادی ترامپ در شرایطی اواخر این هفته با رأی سنا برای تأیید یا عدم تأییدش مواجه می‌شود که مخالفت دموکرات‌ها با وی قاطع‌تر از هر زمان دیگری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، مایک پامپئو، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا با مخالفت جدی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مواجه شده است، به گونه ای که پامپئو رأی کافی برای تأیید نامزدی اش از سوی این کمیته برای تصدی این سمت را به دست نخواهد آورد، زیرا تمامی دموکرات ها و دستکم یکی از جمهوری خواهان عضو این کمیته اعلام کرده اند که با تأیید نامزدی وی مخالفت خواهند کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، انتظار می رود که رأی گیری برای تأیید نامزدی پامپئو اواخر این هفته در صحن سنا برگزار شود. اما مخالفت نادر و کم سابقه کمیته روابط خارجی سنا، آن هم در شرایطی که مایک پامپئو اخیرا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کرده است، اولین مورد از مخالفت کمیته های تخصصی سنا با نامزدی فردی برای تصدی یکی از سمت های ارشد دولت آمریکا است.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مخالفت ابراز شده از سوی اعضای هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات را عامل مخالفت کمیته با نامزدی پامپئو دانست؛ وی گفت که پامپئو همچون هیلاری کلینتون و جان کری - که تأیید هر دو حزب را کسب کردند - دارای صلاحیت است. به گفته کورکر: «ما در زمانه ای به سر می بریم که فردی مانند اینچنین [پامپئو]، که صلاحیت دارد، متأسفانه تأیید کمیته را کسب نکرده و یا حتی با نظر مخالف کمیته مواجه شود».

بررسی ها نشان می دهد که مسئله تأیید پامپئو در صحن سنا نیز قطعی نیست، زیرا رأی تنها چند سناتور نهایتا مشخص خواهد کرد که آیا وی جای تیلرسون را به عنوان دیپلمات ارشد آمریکا خواهد گرفت یا خیر. تعدادی از سناتورهای ارشد دموکرات که پیشتر ریاست پامپئو بر سازمان سیا را تأیید کرده بودند، هم اکنون از وی حمایت نمی کنند و سناتور رند پال جمهوری خواه نیز با وی به مخالفت برخواسته است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: