کارشناس مصری: ایران زیر بار بازنگری برجام و توافق تکمیلی نمی‌رود

کدخبر: 2201925

استاد دانشگاه و کارشناس مصری امور ایران با اشاره به تلاش های ترامپ علیه برجام اعلام کرد: که تهران زیر بار بازنگری توافق هسته ای و آنچه توافق تکمیلی موسوم است، نمی رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ابو زید جابر استاد دانشگاه و کارشناس مصری امور ایران اعلام کرد: ایران زیر بار شروط و محدودیت های موسوم به توافق تکمیلی نمی رود به ویژه که ایران پایبندی خود را به برجام مورد تاکید قرار داده است.

وی افزود: آمریکا اصرار بر تجمیع دنیا ضد تهران به ادعای برخورداری و تداوم تجارب موشک های بالستیکی دارد موضوعی که تهدید کننده برجام است و تهران آنرا مقدمه ای برای خروج آمریکایی ها از آن می داند.

این استاد دانشگاه مصری بیان کرد: ایران تهدید به تکمیل برنامه هسته ای اگر آمریکا از توافق خارج شود یا تحریم های بیشتری علیه تهران اعمال کند، کرده است. متاسفانه می توان گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکنون در تجمیع کشورهای بزرگ در برابر ایران موفق شده است هر چند که برخی از این کشورها ارتباطات محکم و استوار و منافع مشترک زیادی با تهران دارند.

شایان ذکر است که محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود نسبت به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در خصوص برجام واکنش نشان داد و گفت: رئیس‌جمهور فرانسه درست می‌گوید هیچ طرح جایگزنی برای برجام وجود ندارد. یا همه آن باشد یا هیچ. رهبران اروپایی باید دونالد ترامپ را تشویق کنند که نه تنها در توافق هسته‌ای باقی بماند بلکه اجرای سهم خود از توافق را با حسن نیت آغاز کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: