اخبار امنیتی سوریه؛

نبرد ارتش سوریه با داعش ادامه دارد/ناکام ماندن تحرکات تروریست‌ها

کدخبر: 2201930

تداوم نبرد ارتش سوریه با تکفیری ها در جنوب دمشق و تعداد موارد نقض مناطق کاهش تنش در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در جنوب دمشق در محور زلیخه در منطقه التضامن پیشروی کرد و برخی ساختمانهای تحت اشغال داعش را از لوث تکفیری ها آزاد کرد.

از سوی دیگر ارتش سوریه تحرک تروریستهایی که قصد داشتند از الحجر الاسود به سوی القدم در جنوب دمشق نفوذ کنند را ناکام گذاشت. این تروریستها قصد داشتند از طریق تونل حفر شده خود را به محله القدم برسانند که ارتش سوریه در عملیاتی شماری از تروریستها را به هلاکت رساند و زخمی کرد.

همزمان تروریستهای از اردوگاه الیرموک در جنوب دمشق به منطقه التضامن خمپاره شلیک کردند.

در حمص نیز ارتش سوریه مواضع تروریستها را در الزعفرانه، عین حسین، دیر فول، العامریه، محیط القنطرات و عزالدین زیر آتش سنگین قرار داد.

خبر دیگر اینکه عماد ایوب وزیر دفاع سوریه از یگانهای ارتش سوریه در حومه دمشق بازدید به عمل آورد و با فرماندهای که در پاکسازی غوطه شرقی و قلمون شرقی از تروریستهای مشارکت کرده اند، دیدار کرد.

در همین حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: کمیته روسی-ترکیه ای نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه طی ۲۴ ساعت گذشته مواردی از نقض آتش بس را ثبت کرده اند که کمیته روسی در این مدت ۷ مورد آتش بس و طرف ترکیه ای ۲ مورد را ثبت کرده است. این موارد نقض در لاذقیه، حماه و حلب رخ داده است اما اوضاع در مناطق کاهش تنش در سوریه با ثبات است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته مرکز آشتی روسیه در سوریه ۳.۸ طن مواد غذایی و لوازم معیشتی به شهرک خشام در حومه دیرالزور و روستای العمد در حومه حلب ارسال کرده است.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان سوری گزارش دادند که گروه موسوم به جبهه تحریر سوریه بر مناطق جمعیه السعدیه، عباد الرحمن و روستای بلنتا الهباطه پس از درگیری با هیئت تحریر الشام در حومه غربی حلب مسلط شده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: