اتهام‌زنی‌های سعد الحریری به خاطر یک مُشت رأی

کدخبر: 2201936

نخست‌وزیر لبنان، لیست‌ رقیب سرشناس انتخاباتی خود یعنی حزب‌الله و متحدان آن را لیست «دوستان سوریه» خواند و در ادامه اتهاماتی علیه این جنبش و سوریه مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان طی تبلیغات انتخاباتی خود، اظهاراتی علیه سوریه و حزب‌الله مطرح کرد.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، الحریری که به البقاع الاوسط رفته بود، در «مجدل عنجر» ادعا کرد: چرا در برخی مناسبت‌ها پرچم برخی احزاب و کشورهای دیگر (در اشاره به پرچم حزب الله و ایران) بیشتر از پرچم لبنان است؟

وی در ادامه به سخنرانی سید حسن‌ نصرالله دبیر‌کل حزب الله نیز واکنش نشان داد، نصرالله از اقدامات تحریک‌آمیز المستقبل و متحدانش انتقاد کرده بود. الحریری در این خصوص گفت: چند روز پیش، مراسمی که لیست دوستان سوریه برگزار کرده بودند را دیدید، همه دست‌بسته نشسته‌اند و تعیین‌تکلیف‌های حزبی را برای انتخاب دوستان و متحدان حزب الله و بشار را گوش می‌کنند. آنها از ساکنان بقاع می‌خواهند بار دیگر تاسیس شاخه جدید اطلاعات سوریه را در عنجر و غیره بپذیرند.

الحریری ادعا کرد: آنچه مشاهده کردیم اوج تحریک‌آفرینی علیه جریان المستقبل بود، آنها از رأی دهندگان می‌خواهند جلوی برنده شدن کاندیدهای المستقبل را بگیرند.

انتخابات لبنان در 16 اردیبهشت‌ماه برای اولین با بر اساس قانون تناسبی برگزار می‌شود، در این انتخابات بیش از 900 نماینده در قالب 77 لیست با یکدیگر رقابت می‌کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: