رهبر مخالفان دولت ارمنستان آزاد شد

کدخبر: 2201948

بر اساس گزارش‌ها، نیکول پاشینیان، رهبر مخالفان دولت ارمنستان، آزاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از یورو نیوز، اعتراضات در ایروان ارمنستان روز یکشنبه نیز ادامه یافت. علی رغم تلاش نیروهای پلیس برای متفرق کردن مردم با استفاده از گاز اشک آور و باتوم، روز یکشنبه ده ها هزار شهروند ارمنستان در مرکز شهر گرد هم آمدند.

سه تن از رهبران مخالف دولت ارمنستان، از جمله نیکول پاشینیان و نزدیک به 230 تظاهر کننده دیگر در جریان این ناآرامی ها دستگیر شده اند. این دستگیری ها، انتقاد اتحادیه اروپا را در پی داشته است. تظاهر کنندگان خواستار برکناری سرژ سرکیسیان، نخست وزیر جدید ارمنستان، هستند.

منتقدان، سرکیسیان را به ریاست طولانی مدت دولت ارمنستان و عدم انجام اقدامات لازم برای مبارزه با فساد دولتی متهم کرده اند. سرکیسیان اعلام کرده است کشورش به وی نیاز دارد و حزب او از حمایت گسترده مردمی برخوردار است.

در پی اصلاح قانون اساسی ارمنستان پس از برگزاری یک همه پرسی در سال 2015، بیشتر قدرت های دولتی به نخست وزیر واگذار شد به طوری که سمت ریاست جمهوری، به مقامی تشریفاتی تبدیل شد. ارمنستان اکنون با بزرگترین بحران سیاسی در ده سال اخیر روبرو شده است. با این حال گزارش ها حاکی از آن است که نیکول پاشینیان آزاد شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: