حمایت شیخ "قیس الخزعلی" از خواسته‌های حشد شعبی

کدخبر: 2201960

در پی اعتراض گروهی از نیروهای حشد الشعبی به دلیل عدم پرداخت حقوق آنها، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق خواستار توجه بیشتر دولت این کشور به حقوق و خواسته‌های قانونی نیروهای داوطلب مردمی(حشد شعبی) شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در پی تجمع گروهی از نیروهای حشد شعبی در منطقه الخضراء بغداد، شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، با انتشار پیامی در صفحه شخصی توئیتر خود، ضمن انتقاد از عدم توجه کافی به خواسته های قانونی نیروهای داوطلب مردمی، دولت عراق را به تسریع در یکسان سازی حقوق و امتیازات نیروهای حشد شعبی با سایر نهادهای امنیتی این کشور دعوت کرد.

الخزعلی در این پیام تاکید کرد تجمع نیروهای حشد شعبی با هدف مطالبه کمترین میزان حقوق قانونی و خواسته های آنها صورت گرفته اما دولت با وجود تاکید مرجعیت بر توجه به این خواسته ها هنوز در اجرایی کردن این خواسته ها کوتاهی می کند. گفتنی است با وجود تصویب قانون نیروهای حشد شعبی در پارلمان عراق در سال 2016 و امضای این قانون از سوی رئیس جمهور این کشور، این قانون تاکنون عملا اجرایی نشده است و این مسئله سبب نارضایتی و اعتراض نیروهای حشد شعبی شده است.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: