در دیدار با جابری انصاری

اسد: حملات غرب به سوریه باعث توقف جنگ علیه تروریسم نخواهد شد

کدخبر: 2201978

رئیس‎جمهور سوریه در دیدار با دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی اعلام کرد که حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه منجر به توقف مبارزه ارتش سوریه با تروریست‎ها نشده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز دوشنبه با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و درباره تحولات سوریه گفت‎وگو کرده است.

رئیس جمهور سوریه گفت در دیدار با جابری انصاری به حملات موشکی اخیر آمریکا و دو متحد غربی آن علیه سوریه گفت: این کشور‏ها و برخی از کشور‎های منطقه دست نشانده غرب، از همان روز نخست جنگ علیه سوریه، از تروریست‎ها حمایت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری سانا، بشار اسد افزود: حملات متجاوزانه سه جانبه علیه سوریه،‌ مانع از جنگ با تروریسم نخواهد شد.

رئیس جمهور سوریه گفت: تجاوز مستقیم اخیر این کشور‏ها مانع جنگ علیه تروریسم که تا بازپس‌گیری کنترل کامل خاک سوریه ادامه دارد، نخواهد شد.

جابری انصاری نیز که امروز در راس یک هیات ایرانی وارد دمشق شد، بشار اسد را در جریان اقدامات و تلاش‌های ایران در سطح سیاسی برای کمک به پایان دادن به جنگ علیه سوریه قرار داد.

در این دیدار همچنین آخرین تحولات مربوط به اوضاع میدانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسین جابری انصاری تاکید کرد که علت اصلی تجاوز آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، پیروزی‎هایی است که ارتش سوریه و نیروهای و هم‎پیمان آن در برابر تررویست‎ها به دست آورده‎اند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه (روند آستانه) امروز (دوشنبه) به سوریه سفر کرد.

جابری‌انصاری روز شنبه اول اردیبهشت ماه نیز در تهران میزبان استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود.

جابری‌انصاری روز شنبه اول اردیبهشت ماه نیز در تهران میزبان استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه بود.

ابری‌انصاری 13 اسفند 1396 نیز به دمشق سفر کرد و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.در این دیدار که در چارچوب رایزنی‌های مستمر ایران و سوریه و در محل کاخ مهاجرین دمشق صورت گرفت، طرفین با تاکید بر حق انحصاری مردم سوریه برای ترسیم آینده کشورشان، به دور از هرگونه فشار و مداخله خارجی، در خصوص آخرین تحولات روند گفت‌وگوهای سیاسی و ضرورت‌های مرحله جاری مذاکرات بین‌المللی صلح سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: