بروجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی نخواهیم پذیرفت

کدخبر: 2202123

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: بر اساس منافع ملی کشورمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچگونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی را نمی‌پذیریم.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در واکنش به اظهارات مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه ایران باید توان موشکی خود را کاهش دهد، اظهار کرد: حرف کاملا بی ربطی است و ما پذیرفته ایم که بمب هسته ای در سیاست های راهبردی دفاعی کشور جایگاهی نداشته باشد.

وی افزود: طبق تعهدنامه بین المللی NPT و به پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری از تحریم سلاح های کشتار جمعی برخوردار هستیم و بنابراین استراتژی دفاعی توان دفاعی ما منهای سلاح های هسته ای تعریف شده است.

بروجردی تصریح کرد: ایران هشت سال درگیر جنگ بی رحمانه تحمیلی بوده و علت وقوع این جنگ این بود که تصور می کردند ما توان دفاعی نداریم در نتیجه صدام با تحریک غربی ها به طمع افتاده و به ایران حمله کرد، بار دیگر اجازه نخواهیم داد که این حادثه تلخ در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: ما بر اساس منافع ملی کشورمان تصمیم گیری می کنیم و هیچ گونه محدودیتی در زمینه راهبردی موشکی و سلاح های دیگر را نخواهیم پذیرفت؛ بنابراین اظهارات مکرون در راستای امتیاز دادن به ترامپ بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فشارهای کشورهای آمریکایی و اروپایی می تواند باعث شود تا توان ما کاهش پیدا کند خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ایران سلطه پذیری و سلطه گری نفی شده است، لذا ما تحت هیچ شرایطی زیربار حرف آنها نخواهیم رفت.

بروجردی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی دهها کشور توان نظامی، مالی و تبلیغاتی خود را علیه ایران به کار گرفتند، اما شکست خوردند و بعد از گذشت بیش از دو دهه که ما به مراتب توانمندتر از دوران جنگ هستیم چنین فشاری را نخواهیم پذیرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: