مدیر اجرایی فستیوال موسیقی معاصر به مهر گفت:

تلاش برای استاندارد بودن/ انتقاد از دانشجویانی که نیستند

کدخبر: 2202154

مدیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر ضمن ارایه گزارشی از روند برگزاری این رویداد از کم توجهی دانشجویان به اجراهای این دوره انتقاد کرد.

احسان تارخ مدیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجراهای این دوره بیان کرد: از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران با برگزاری سمینارهای پژوهشی در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز شد که طی آن پژوهشگران و هنرمندانی چون حمیدرضا اردلان، نادر مشایخی، جان اشنایدر از آلمان، مژگان چاهیان به ارایه مقالات و مباحث تخصصی خود پرداختند. این در حالی است که اجرای پروژه «الواح پولادین» و رسیتال فلوت ریکوردر سیلویا هینز از آلمان برنامه های روز اول را تشکیل می داد.

وی ادامه داد: برگزاری چند اجرای زنده با حضور هنرمندان شرکت کننده داخلی و خارجی در کارگاه دکور بنیاد فرهنگی هنری رودکی، برپایی چند کارگاه آموزشی با حضور هنرمندان بین المللی در دانشگاه علمی کاربردی واحد ۴۶ تهران و آموزشگاه «کوشا» و برگزاری چند کنسرت در تالار رودکی تهران بخش های مختلف سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر را تشکیل می داد که با توجه به حساسیت و وسواس ما در انتخاب آثار، علاقه مندان شاهد برنامه های با کیفیتی بودند که می تواند تاثیر مثبتی در جریان فعالیت های موسیقایی کشورمان داشته باشد.

مدیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر با اشاره به حضور تعدادی از نمایندگان سفارتخانه‌ها در جریان برگزاری فستیوال گفت: خوشبختانه از زمان آغاز این دوره از فستیوال شاهد حضور مهمانانی از سفارتخانه ها بودیم که از کنسرت ها و برنامه های مختلف ما دیدن کردند و همگی نیز از با کیفیت بودن کارها ابراز خشنودی می کردند و برایشان بسیار جالب بود که چنین رویداد با کیفیتی در ایران برگزار می شود. به هر صورت فضای این فستیوال به شکلی برنامه ریزی شده که فقط به اجرای چند کنسرت بسنده نشود و تمام تلاش ها به نحوی بوده که علاوه بر اجراها و کارگاه های آموزشی، مخاطب شاهد یک پرفورمنس آمیخته با هنرهای نمایشی نیز باشد.

تارخ در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نحوه استقبال مخاطبان از اجراهای زنده فستیوال تصریح کرد: در حالیکه هنرمندان خارجی شرکت کننده مشتاق بودند که برنامه های دیگر فستیوال را ببینند اما متاسفانه مخاطبان ایرانی استقبال چندانی از اجراها نمی کنند. این در حالی است که تمامی هنرمندان حرفه ای و مدرسانی که هیچ انتظاری برای حضورشان در چنین برنامه های نیست با اشتیاق کامل و انرژی زیاد از برنامه ها دیدن می کردند ضمن اینکه همین هنرمندان برگزیده در صحبت هایی که داشتیم به این نکته اشاره می کردند که جای چنین رویدادی که تلاش می کند نگاه استانداردی به موسیقی داشته باشد، خالی بود و برایشان جالب توجه بود که چرا دانشجویان و نوازندگان حرفه ای از اجراها و کارگاه های رایگان جشنواره استفاده نمی کنند.

وی افزود: ستاد برگزاری فستیوال تمام تلاش خود را انجام داد تا تمامی دانشجویان و اهالی حرفه ای موسیقی از برگزاری چنین رویدادی مطلع شوند. ما در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی هر آنچه لازم بود را انجام دادیم و حتی برنامه ریزی ها را به گونه ای انجام دادیم که برنامه ای با برنامه دیگر تداخل نداشته باشد اما برایم جالب است که چرا دانشجویان و کسانی که باید در چنین رویدادهایی حضور پررنگی داشته باشند از اجراها استقبال نمی کنند و در عوض این هنرمندان و مدرسان هستند که با وجود وقت کم اما باز هم از اجراها دیدن می کنند.

مدیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر در پایان ضمن قدردانی از موزه هنرهای معاصر و بنیاد فرهنگی هنری رودکی در جریان برگزاری این رویداد اظهار کرد: سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران حاصل تلاش یک ساله ای است که با وسواس زیاد جدول را طراحی کردند و امیدوارم در این چند روز باقی مانده شرایط به گونه ای باشد که ما در کنار مخاطبان حرفه ای موسیقی شاهد حضور دانشجویان نیز باشیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: