رادیو عنصر دوم نیست

کدخبر: 2202156

معاون صدا در مراسم ۷۸ سالگی رادیو گفت: کرامت انسانی به رادیو باید برگردد. اعتلا و منزلت رادیو باید حفظ بشود و در رادیو بدانیم که عنصر دوم نیستیم.

به گزارش ایسنا، مراسم «ارمغان اردیبهشت» به مناسبت تولد 78 سالگی رادیو امروز (4 اردیبهشت ماه) با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، نسیم رفیعی، مریم نشیبی، جواد پیشگر، ژاله صادقیان، سرور پاک نشان، مهدی شرفی ، علیرضا محمدی، یوسف خانعلی، عذرا وکیلی، حسین جوادی، حسین نافذ عارفی، حمید خزایی، فاطمه آل عباس، نازنین مهیمنی، فاطمه نیرومند، مژگان ذوالفقارخانی، آناهیتا برزویی، رضا ساکی، سعید توکل، مسعود اسکویی، حسین خلیل نژاد، رضا ملکوتی نادربرهانی مرند، سعید توکلی، محمد حسین رفیعی، عذرا جوزدانی، مریم قاسمی، حمید جاوید موسوی، زهرا یساقی، شهرام گیل آبادی، علیرضا دباغ و ... در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

علیرضا دباغ در ابتدای مراسم «ارمغان اردیبهشت» گفت: امیدوارم که این جمع دوست داشتنی پیشکسوت رادیو همیشه مستدام باشد. در این مراسم آمدیم تا از رادیو بگوییم و بشنویم. سال گذشته از مدیران صدا و سیما دعوت کردیم اما کسی نیامد . از آقای شاه آبادی برای اینکه امروز به جمع رادیویی ها آمدند تشکر می کنیم.

او ادامه داد: دوستی و مودت است که ما را کنار هم قرار داده است.با همه سختی ها دوستان رادیویی کنار هم هستند .تشکر می کنم از اساتید عزیز و امیدوارم قدر لحظاتی که با هم هستیم را بدانیم . سالهای گذشته ابتکاری در رادیو بود به نام جشنواره تولیدات رادیویی. در آن جشنواره همه کنار هم جمع می شدیم. البته گاهی نقص هایی وجود داشت. ما هم گاهی خرده می می گرفتیم و انتقاداتمان را مطرح می کردیم. اما حسن آن جشن ها این بود که همه کنار هم جمع می شدیم و گپ و گفت داشتیم و بسیاری از مشکلات هم حل می شد. امروز صدا و سیما با مشکلات زیادی رو به رو شده تا آنجایی که زمانی که طرح های خوبی که در ذهن عزیزان پیشکسوت ماست به مدیران ارائه می شود می گویند اسپانسر نداریم. دباغ عنوان کرد: مدیران صدا و سیما به جز در جشنواره تولیدات رادیویی در جمع اصحاب رادیو دیده نمی شوند. چرا در روز رادیو رییس صدا و سیما به جمع رادیویی ها نیامد؟ هدف از تجلیل از پیشکسوتان این است که فضایی فراهم باشد تا عزیزان پیشکسوت و اعضای جوان رادیو کنار هم باشند تا پیوندی بین نسل قدیم و نسل جدید ایجاد بشود .

حمید شاه آبادی، معاون صدا در ادامه برنامه گفت : نگاهم به اصحاب رادیو نگاه به اصحاب خرد است. چه زمانی که از دور در تعامل بودم چه الان که از نزدیک در ارتباط هستیم همیشه حسم این بوده که با یک قشر باسواد و فرهیخته رو به رو هستیم. هرچه بیشتر به این عزیزان نزدیک شدم احساس کردم روزگار بهتری برایم در حال رقم خوردن است . همه دوست دارند در زندگی مصاحبت آنها با کسانی باشد که از آنها چیزی یاد بگیرند. شاکله شخصیتی ما در ارتباط با افرادی است که با آنها حشر و نشر داریم. به خدمتگزاری به اصحاب رادیو افتخار می کنم و امیدوارم بتوانم به مردم خدمت کنم و در معرفی سبک زندگی مردم و ارتقای فرهنگ از طریق صدا و تریبون رسانه کاری کنم. وی افزود: در چهار اردیبهشت امسال این اقتضا وجود داشت تا کار ویژه ای انجام شود اما بنا بر دلایلی نشد این اتفاق بیفتد. رییس سازمان بیش از همه علاقه مند به نشست با رادیویی ها ست که امیدوارم به زودی این امر محقق شود. شاه آبادی تاکید کرد: آن چیزی که بیش از هر چیز همکاران ما را گله مند کرده عدم رعایت شان اصحاب رادیو است . مشکلات معیشتی و غیره همیشه وجود داشته و من هم معجزه گر نیستم اما خوشحالم سال ۹۷ را جوری آغاز می کنم که سازمان، دیون معوقه به عزیزان ندارد. معتقدم مهمترین امر این است که کرامت انسانی به رادیو باید برگردد. اعتلا و شانیت و منزلت رادیو باید حفظ بشود و در رادیو بدانیم که عنصر دوم نیستیم.

در ادامه برنامه از برخی از چهره های نسل قدیم و جدید رادیو برای تقدیر دعوت شد. در همین راستا سرور پاک نشان روی صحنه آمد و گفت: نیم قرن هست که در رادیو صحبت می کنم .ممنونم از آقای دباغ و از دیدار دوستان قدیمی خوشحال هستم.

مهدی شرفی، دیگر پیشکسوت رادیو بیان کرد : امیدوارم نسل جدید رادیو همیشه ضمن خدمت به مردم به سازمانی که در آن فعالیت می کنند وفادار باشند.

فرهنگ جولایی گفت : خوشحالم در جمع دوستان رادیویی هستم . متشکرم از فضای بانشاطی که با آمدن آقای شاه آبادی ایجاد شده است. در این فضا بعد از چند سال دوست دارم به سر کار برگردم.

فاطمه آل عباس نیز بعد از اینکه از او تقدیر شد، عنوان کرد: باور کنید بعد از ۲۵ سال خوشحال هستم و با شوق به این مراسم آمدم چون کسانی اینجا هستند که با صدایشان عاشق رادیو شدم . از مشهد که آمدم فقط می خواستم خانم صادقیان راببینم و الان رو به روی من نشسته اند. من آقای جولایی را مثل پدر دوست دارم.

سپس علیرضا محمدی اظهار کرد: وقتی چهره های حاضر در مراسم را می بینم خوشحال می شوم. افتخار این را داشتم در محضر همه این عزیزان تلمذ کنم. امیدوارم رادیو جایگاه واقعی خود را پیدا کند. با وجود اینکه فضای مجازی گسترش پیدا کرده ولی استقبال امروز مردم از رادیو بسیار عالی بود. خاطرم هست آقای شاه آبادی روز اول کارشان حرفی زدند که بسیار امیدوارم شدم. او گفت من با رادیو زندگی می کنم. او همچنین از مرحومه افسانه قیصرخواه تهیه کننده و نویسنده سابق رادیو یاد کرد.

مژگان ذوالفقاری​ خانی هم خاطرنشان کرد : دو سال هست که افتخار دارم به مراسم ارمغان اردیبهشت بیایم. سال گذشته خیلی دلتنگ بودیم که چرا جمال خیلی از عزیزان را ندیدیم. ان شالله شرایطی فراهم کنیم تا بتوانیم از همه پیشکسوتان رادیو به خوبی تجلیل کنیم. او همچنین از زنده یاد فاطمه عینی به عنوان یکی از بهترین تهیه کننده های رادیو نام برد.

حمید خزایی اولین مدیر رادیو نیز برای تقدیر به روی صحنه آمد و آرزوی موفقیت برای نسل جدید و سلامتی برای نسل قدیم رادیو کرد.

مریم قاسمی پس از تجلیل در ادامه اظهار کرد: تشکر ویژه می کنم از رادیو که باعث شد روحم بزرگ شود. من جایزه خود را به مریم جلالی، کسی که برای رادیو زحمات زیادی کشیده است، تقدیم می کنم.

مریم جلالی گفت: من در این جمع کوچک هستم. من جوانی خود را در استودیوی رادیو جا گذاشتم. امیدوارم همان طور که رادیو مانده ما هم بمانیم. این خیر جاری، رفتار ماست که می ماند.

عذرا وکیلی پس از اینکه از او تقدیر شد، یادآور شد: از آقای دباغ تشکر می کنم که باعث شد بسیاری از این عزیزان را در این مراسم ببینم. همچنین در ادامه از حسین نافذعارفی تقدیر شد.

آناهیتا برزویی ضمن تشکر از علیرضا دباغ گفت: از ابتدای شروع به کار هنرلند همراه ایشان بودم. من یک عمر با رادیو زندگی کردم و در بسیاری از لحظات حساس زندگی کنار خانواده ام نبودم. بعد از بازنشستگی دوست ندارم به رادیو برگردم.

نازنین مهیمنی به نمایندگی از بازیگران رادیو گفت: بازیگران رادیو زحمات زیادی می کشند اما کم دیده می شوند. او از ژاله علو، صدرالدین شجره و مهدی شرفی به نیکی یاد کرد.

مهدی سدیفی از مهدی شرفی تقدیر کرد و دست او را بوسید و اظهار کرد: خوشحالم در جمع پیشکسوتان دوست داشتنی رادیو هستم.

سعید توکل بیان کرد: سعادت من این بود که در کنار عزیزان رادیو بودم. امیدوارم جوانان این راه را به خوبی ادامه دهند.

رضا ساکی در ادامه گفت: خوشحالم در رسانه ای هستم که همه با هم آشنا هستند در حالی که در خبرگزاری ها اینطور نیست.

مسعود اسکویی عنوان کرد: گوینده تلویزیون بودم اما به لطف مهدی شرفی ، احمد شیشه گران و فرهنگ جولایی به رادیو آمدم. یک سال از رادیو بزرگترم و آرزو می کنم پشت میکروفون رادیو از دنیا بروم.

سعید توکلی نیز مطرح کرد : به عنوان یک کوچکتر خدمت همه پیشکسوتان عزیز عرض ادب دارم.خیلی ها من را منتقد می دانند. همه می دانند آدم مجیزگویی نیستم اینها را گفتم که ادامه جملات را حمل بر خودشیرینی نگذارید. ممنونم از آقای شاه آبادی که اجازه داد این روحیه شکل بگیرد . سال گذشته وقتی نشانی از معاون صدا در مراسم نبود خیلی دلمان گرفت. آقای شاه آبادی ممنون که اجازه دادید تا اینجا بیاییم و ببینیم حال همه خوب است.

رضا ملکوتی از هنرمندان درگذشته یاد کرد. همچنین حسین خلیل نژاد بعد از مورد تقدیر قرار گرفتن اظهار کرد: از تمام مدیرانی که به من میدان دادند تشکر می کنم و از مدیرانی که به من میدان ندادند و باعث انگیزه من شدند، سپاسگزارم.

مریم نشیبا با تشکر از علیرضا دباغ و شهرام گیل آبادی نیز گفت : همه شما ولینعمتان ما هستید . اگر مردم نخواهند رادیو را بشنوند ما کجا هستیم. گاهی به برخی از دوستان برنامه هایی پیشنهاد می شود که در شأن آنها نیست.

محمد حسین رفیعی در ادامه اظهار کرد: آرزو می کنم که با کیاست آقای شاه آبادی رادیو به جایگاه خود برگردد. همچنین از خانم فرخی نژاد، سیدفرید جاویدموسوی، زهرا یساقی و عباس شیرخدا تجلیل شد

عذرا جوزدانی گفت: سی سال از عمرم را در رادیو گذاشتم و خوشحالم که در عرصه کودک فعالیت کردم. شاید همین امر باعث شد نویسنده حوزه کودکان شوم.

حسین جوادی: به رادیو کم لطفی شده و امیدوارم این کم لطفی توسط آقای شاه آبادی و همکارانشان جبران شود.

اجرای موسیقی از خطه شیراز، اجرای نمایش طنز، نمایش کلیپی به یاد درگذشتگان از دیگر برنامه های این مراسم بود. در پایان مراسم نیز کیک تولد ۷۸ سالگی رادیو بریده شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: