پاتروشف در دیدار شمخانی:

روسیه قاطعانه از حفظ و اجرای برجام حمایت می‌کند

کدخبر: 2202157

دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: مسکو قاطعانه از حفظ و اجرای برجام حمایت می‌کند و معتقد است که ایران باید بدون هیچگونه مانعی از مزایای این توافق بهره‌مند شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در اجلاس مقامات عالی امنیتی پنج قاره جهان به شهر سوچی در فدراسیون روسیه سفر کرده است، امشب (سه شنبه) و در اولین برنامه کاری خود با "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدار و گفتگو کرد.

مقامات عالی امنیتی دو کشور در این دیدار طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه ایران و روسیه از جمله روند همکاری های جاری دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم، بحران یمن، توسعه ناامنی در افغانستان و همچنین موضوع تهدید ناشی از انتقال گروه های تروریستی شکست خورده در سوریه به کشور های آسیای میانه را بررسی کردند.

شمخانی دراین ملاقات با اشاره به نقش تعیین کننده ایران و روسیه در از میان بردن تهدید فزآینده تروریسم در سوریه اظهار داشت: برخی کشور ها با حضور نظامی غیر مشروع در سوریه موجب پیچیده تر شدن شرایط موجود در سوریه شده و عملا در مسیر تقویت جبهه شکست خورده تروریسم تکفیری گام برمی دارند.

وی نشست های سیاسی آستانه و سوچی را تضمین کننده تداوم اتش بس پایدار در مناطق کاهش تنش و از بین رفتن زمینه های خشونت و خونریزی در سوریه عنوان کرد و افزود: با حمله نظامی رژیم صهیونیستی به پایگاه تی ۴ و ضربه زدن به نیرو هایی که با درخواست قانونی دولت سوریه برای کمک مستشاری به ارتش و نیرو های مردمی این کشور در سوریه حضور دارند، ماهیت حامیان واقعی تروریست ها مشخص شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بی توجهی به پیشنهاد ارائه شده از سوی ایران و روسیه در خصوص انجام تحقیقات مستقل و بی طرفانه در زمینه ادعای حمله شیمیایی به شهر دوما و انجام عملیات نظامی غیر موجه از سوی سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه سوریه را نشانه بهانه جویی غرب برای ضربه زدن به سازوکار های سیاسی عنوان کرد و افزود: تداوم پشتیبانی از ارتش و نیرو های مردمی سوریه به منظور پاکسازی بقایای تروریست ها و پیشبرد همزمان ابتکارات سیاسی، مسیر اجتناب ناپذیر پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور است.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در جریان این ملاقات با ابراز خرسندی از حضور شمخانی در نهمین اجلاس امنیتی دبیران شورای امنیت ملی اظهار داشت: این نشست تلاش مشترک از سوی بیش از ۱۰۰ کشور از پنج قاره جهان برای جایگزین کردن گفتگو و مفاهمه به جای نظامیگری و خشونت است.

پاتروشف با ابراز خرسندی از روابط رو به توسعه دو کشور در ابعاد مختلف، تجربه همکاری نزدیک و موثر ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم را بسیار موفق و قابل تعمیم به حوزه همکاری های سیاسی و امنیتی بین کشور های منطقه آسیای میانه ارزیابی کرد و اظهار داشت: برخی کشور ها از موفقیت همکاری ایران و روسیه ناخرسند هستند و تلاش های همه جانبه و مشکوکی را برای ضربه زدن به این همکاری سازمان داده اند.

وی خاطرنشان کرد:ایالات متحده آمریکا تلاش مستمری را برای وارد کردن ضربات اقتصادی و سیاسی به ایران و روسیه با هدف محدود سازی فعالیت های ثبات آفرین دو کشور دنبال می کند که به طور قطع نتیجه ای از آن نخواهد گرفت.

پاتروشف با محکوم کردن بدعهدی آمریکا در اجرای تعهدات خود در برجام افزود: فدراسیون روسیه قاطعانه از حفظ و اجرای برجام حمایت می کند و معتقد است که ایران باید بدون هیچ گونه مانعی از مجموعه مزایای این توافقنامه بین المللی بهره مند شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: