فعالان صنایع دستی خانه تدین، اخطاريه گرفتند

کدخبر: 2202288

چند روزی است كه در قالب نامه اخطار، ۷ روز فرصت داده شده تا صنعتگران، خانه تدین سمنان را تخلیه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۱۳۹۷ با نام سال حمایت از تولید داخلی شناخته شده است و صنایع دستی نیز یکی از عرصه هایی است که واژه تولید داخلی درباره آن صدق می کند. اما به نظر می رسد اگرچه سازمان میراث فرهنگی ، تلاش می کند در غالب معاونت های خود شعار حمایت از تولید داخلی را محقق کند، اما آنچه امروز در خانه تدین شهر سمنان رخ می دهد با پیام این شعار مغایرت دارد.

بنا بر این گزارش، خانه تدین شهر سمنان در دوره قاجار ساخته شده است. این خانه تاریخی در خیابان طالقانی شهر سمنان قرار گرفته است و اخیراً مکانی برای فعالیت زنانی بوده که در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند. ما سراغ فعالان صنایع دستی این خانه تاریخی رفتیم تا از آن ها بپرسیم که هم اکنون با چه شرایطی در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند؟

یکی از صنعتگران شهر سمنان و نماینده صنایع دستی خانه تدین که هم اکنون در این خانه تاریخی فعالیت می کند، به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:چند وقتی است که خانه تدین را به مزایده گذاشته اند و بالاخره توانستند یک سرمایه گذار برای این خانه تاریخی پیدا بکنند. هر چه ما نامه نگاری و پیگیری کردیم که ۲۳ صنعتگر در این خانه فعالیت می کنند و ۲۰۰ نفر صنعتگر وابسته به صنعتگران خانه تدین هستند، اما متاسفانه فرماندار و استانداری حمایت نکردند. البته با رئیس سازمان میراث فرهنگی و پرهام جانفشان، سرپرست صندوق احیا و بهره برداری از بنا ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور نیز ارتباط برقرار کردیم و همه گفتند، شما می روید و ما اینجا را به کسی که برنده مزایده شده است، می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که صنایع دستی اولویت هفتم یا هشتم سبد خرید خانوار است، خانمی که صنعت نمد را احیا می کند فروش چندانی ندارد و اگر حمایت هم نشود، از این کار منصرف می شود. هم اکنون در قالب نامه اخطار، ۷ روز فرصت داده شده که صنعتگران خانه تدین را تخلیه کنند وگرنه عواقب قانونی و ... برای متصرفان خانه تدین فهرست می شود. این در صورتی است که ما قرارداد امضا کرده ایم و سفته و امضا دادیم. ما خانه تدین را تصرف نکردیم و هنوز تاریخ قرارداد های ما تمام نشده است. امروز همه صنعتگران خانه تدین مانده اند که تجهیزات کارشان را کجا ببرند؟!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: