دبیر سیاقی مطرح کرد؛

داروی ایرانی درمان پارکینسون تولید شد/ ارزآوری ۳۰ میلیاردی با تولید دارو در داخل کشور

کدخبر: 2202585

مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین از تولید داروی ایرانی درمان پارکینسون خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دبیر سیاقی مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین در حاشیه مراسم رونمایی از داروی درمان پارکینسون(لووپارکین) در جمع خبرنگاران گفت: پیش از این طی ۱۵ سال گذشته داروی درمان بیماری پارکینسون وارداتی و در انحصار یک شرکت سوئیسی بود.

دبیر سیاقی با بیان اینکه بیماران مبتلا به پارکینسون در چند ماه اخیر با مشکل تامین دارو مواجه بودند، عنوان کرد: این دارو به دلیل وارداتی بودن، نقدی خریداری و به بیماران داده می شد و همیشه یکی از دغدغه های بیماران تامین دارو بود.

وی اظهار کرد: بعد از ام اس، پارکینسون یکی از شایع ترین بیماری ها در حوزه مغز و اعصاب محسوب می شود و یک درصد جمعیت سالمند کشور به پارکینسون مبتلا هستند؛ خوشبختانه ما توانستیم این دارو را بومی سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی تولید کننده لووپارکین گفت: لووپارکین از بهترین ماده موثرهای اروپایی تولید شده و همه استانداردهای وزارت بهداشت را کسب کرده است و کیفیت مشابه نمونه خارجی دارد و قابل رقابت با نمونه تجاری دنیاست.

دبیر سیاقی با اشاره به ارزآوری داروی لووپارکین گفت: با راه اندازی خط تولید و عرضه این دارو پیش بینی می کنیم که بتوانیم ۷۰ تا ۸۰ درصد نیاز بازار را تامین کنیم و این دارو می تواند ارزآوری ۲۵ تا ۳۰ میلیاردی داشته باشد.

انتهاى پيام/

رونمایی از داروی درمان پارکینسون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: