انتقاد تند رئیس دادگاه عالی پاکستان از ملاقات نخست وزیر با یک مجرم فراری

کدخبر: 2202613

رئیس دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد: طبق قانون، وزیر سابق خزانه داری پاکستان یک مجرم فراری است که نخست وزیر با او ملاقات کرد ولی او را دستگیر نکرد.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان ضمن انتقاد از دیدار «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان با «اسحاق دار» وزیر خزانه داری سابق این کشور گفت: طبق قانون اسحاق دار یک مجرم فراری است و هر شهروندی موظف به دستگیری یا تحویل وی به نیروهای انتظامی است.

وی افزود: شاهد خاقان عباسی در حالی که می توانست به راحتی اسحاق دار را دستگیر کرده و تحویل قانون دهد این کار را انجام نداد.

ثاقب نثار تصریح کرد: متاسفانه نخست وزیر پاکستان حتی کوچکترین وظیفه شهروندی خود در قبال مردم پاکستان را انجام نداد.

رئیس دادگاه عالی پاکستان اضافه کرد: رفتار عباسی می تواند به دلیل عدم اطلاع از قانون و یا اهمال قانون باشد که در هر دو صورت برای نخست وزیر کشور بسیار ناپسند است.

این درحالی است که اسحاق دار از سال 2017 در لندن زندگی می کند و پس از افزایش فشارهای پرونده فساد اقتصادی نواز شریف که گریبان او را نیز گرفته بود حاضر نشد به پاکستان بازگردد.

گفتنی است اسحاق دار، از راه دور در انتخابات سنای پاکستان نیز شرکت کرده و پیروز شد ولی تاکنون به پاکستان نیامده تا سوگند خدمت یاد کند.

اعتراض های فراوانی توسط احزاب مختلف به نامزد شدن اسحاق دار در انتخابات شده بود و سیاستمداران پاکستانی معتقد بودند یک مجرم فراری نباید حق شرکت در انتخابات را پیدا کند.

وزیر سابق خزانه داری پاکستان به پول شویی گسترده و فساد اقتصادی و همکاری با نواز شریف متهم است.

نخست وزیر پاکستان که طی روزهای اخیر به انگلیس سفر کرده بود با اسحاق دار دیدار و گفتگو کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: