اعزام یک هیئت آمریکایی به چین برای گفتگو درباره مسائل تجاری

کدخبر: 2202616

دونالد ترامپ از اعزام یک هیئت آمریکایی به چین برای حل مشکلات تجاری ایجاد شده میان واشنگتن و پکن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که یک هیئت از مقامات ارشد دولتی را هفته آینده به چین می فرستد تا مشکلات تجاری ایجاد شده میان دو کشور را حل و فصل کنند.

وی در این خصوص گفت: «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا و «رابرت لایتیزر»، نماینده تجاری این کشور قرار است تا چند روز دیگر به چین بروند. من فکر می کنم که چین در این خصوص بسیار جدی است. ما هم بسیار جدی هستیم و ما هیچ چاره دیگری نداریم به جز اینکه جدی باشیم.

ترامپ خاطرنشان کرد: می دانید که ما تعرفه های مالیاتی بر روی کالاهای وارداتی اعمال کرده ایم و این فرآیند ادامه خواهد داشت مگر اینکه به یک توافق تجاری با چین دست یابیم. من فکر می کنم ما به این فرصت دست یافته ایم که به یک توافق برسیم.

دونالد ترامپ همچنین «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین را یک انسان فوق العاده و دوست خوب خود خطاب کرد؛ اما در عین حال گفت: آنها می خواهند با ما تجارت کنند؛ اما ما نمی خواهیم. اگر می خواهید بدانید که چه اتفاقی در تجارت با چین افتاده است، این مسئله برای سالیان سال برای آمریکا ناعادلانه بوده است. ما باید این مشکل را حل کنیم.

گزارشها حاکی از آن است که «لاری کودلو»، مدیر شورای اقتصاد ملی آمریکا و «پیتر ناوارو»، مشاور تجاری دونالد ترامپ هم قرار است به همراه این هیئت به چین سفر کنند.

در چند هفته اخیر روابط آمریکا و چین به دنبال اعمال تعرفه بر روی برخی کالاهای آمریکایی پر تنش شده است و احتمال وقوع یک جنگ تجاری میان این دو کشور همگان را نگران کرده است. ترامپ ماه گذشته میلادی، تعرفه های 25 و 10 درصدی روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال کرد. در حال حاضر آمریکا کشورهای اتحادیه اروپا، آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا و مکزیک را از این تعرفه ها مستثنی کرده است.

رئیس جمهور آمریکا پیشتر هشدار داده بود که کشورهایی مثل چین بازار آمریکا را با ارائه فولادهای ارزان قیمت در اختیار گرفته و باعث از بین رفتن مشاغل در آمریکا شده اند.

ترامپ حتی پیشتر در حساب توییتر خود نوشته بود که حتی اگر این تعرفه ها آمریکا را وارد یک جنگ تجاری کنند، جنگ های تجاری خوب هستند و پیروزی در آنها آسان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: