روش معرفی شهدای جامعه قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن

کدخبر: 2202697

مسئول غرفه «شهدای قرآنی» در نمایشگاه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت‌های این غرفه گفت: ما به معرفی این بزرگان و مفسران واژه شهادت در قاموس قرآن می‌پردازیم. شهدای جامعه قرآنی ما درس آموختگان مکتب قرآن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی خویی، مسئول غرفه «شهدای قرآنی» در نمایشگاه جانبی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درخصوص فعالیت های این غرفه گفت: طلیعه معرفی شهدای قرآنی در این غرفه به همت سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود و طلیعه آغاز کارمان در این غرفه با آینه 23 از سوره احزاب آغاز شده است. خداوند در این آیه می فرمایند: «از مومنین کسانی بودند که سر عهد و ایمان خود ایستادند و به آن عمل کردند.»

وی افزود: ما به معرفی این بزرگان و مفسران واژه شهادت در قاموس قرآن می پردازیم. شهدای قرآنی ما درس آموختگان مکتب قرآن هستند. در این غرفه به معرفی 15 شهید والامقام از شهدای مدافع حرم، شهدای حادثه منا، سرداران شاخص و یک نفر از شهدای هفت تیر و حجت الاسلام «سیدمهدی تقوی» از شهدای حادثه تروریستی مجلس می پردازیم.

مسئول غرفه «شهدای قرآنی» در ادامه گفت: شهدای مدافع حرم که در این غرفه معرفی می شوند. شهیدان، «محسن حججی»، « «احمد مکیان»، «حجت الاسلام مجید محمدی» و «محمدعلی قلیزاده» هستند. 6 شهید حادثه منا، شهیدان «حسن دانش»، «محسن حاج حسنی کارگر»، «آیت الله مویدی قمی»، «فواد مشعری»، «محمد سعید سعیدی زاده» و «امین باوی» هستند. سه شهید شاخص شهیدان «سیدحسین علم الهدی»، «محمود شهبازی» و «حسن ترک» هستند. یک شهید هفت تیر شهید «سیدنورالله طباطبایی نژاد» است.

وی تصریح کرد: دو کار ویژه در این غرفه داریم که یکی از آن ها مسابقه «دوستی با شهدای قرآنی» است و دیگر ختم قرآن کریم هدیه به شهدای قرآنی است که با استقبال چشم گیری روبه رو شده است و دیروز حدود هزار نفر شرکت کننده داشتیم که نوجوان ها بیشترین گروه بودند.

خویی افزود: مطالبی که درباره سیره قرآنی شهدا است، چشم نواز مراجعه کنندگان است. به عنوان مثال برای معرفی شهید حججی که همسرش گفته بود مهریه من حفظ کل قرآن با ترجمه است و شهید توانست 15 جز آن را حفظ کند، چشم نواز است. یا شهید علم الهدی که مورد توجه نوجوانان بود که این شهید از طریق قرآن همراهش، شناسایی شده بود که امام راحل و حضرت آقا آن را امضا کرده بودند.

وی همچنین به قرآن یکی از شهدای مدافع حرم که در اثر ترکش، آسیب دیده بود اشاره و تصریح کرد: به قرآنی که همراه شهید مدافع حرم «مجید عسگری جمکرانی قمی» بوده، ترکش اصابت کرده است. این شهید در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) در سوریه به شهادت رسید. خانواده شهید می گویند که: "قرآن همدم شهید بوده است و هر شب 14 آیه همراه معنی را به نیت 14 معصوم تلاوت می کرده است."

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: