معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

صادرات تولیدات ملی توسط ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان

کدخبر: 2202737

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهدشت گفت: در کشور ما ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید ملی صادرات دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر رضا ملک زاده در جلسه مشترک بررسی همکاری های بین المللی حوزه تحقیقات و فناوری گفت: برای اجرایی شدن طرح های بین المللی، باید زیرساخت های لازم فراهم و افراد در زمینه همکاری های بین المللی توانمند شوند.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های بین المللی از طریق توانمندسازی افراد و برقراری ارتباط اساتید و چهره های علمی کشور با اساتید و محققان مراکز تحقیقاتی کشورهای دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه توانمند سازی محققان، برای برقراری ارتباط و وجود زیر ساخت های لازم و اثرگذار، موثر است، افزود: در همین راستا، معاونت تحقیقات و فناوری در طول پنج سال گذشته، زیرساخت‌های متعددی را فراهم آورده و آموزش‌های استاندارد در سطح بین‌المللی متنوعی را در موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد) ارائه داده است.

ملک زاده در خصوص شرکت های دانش بنیان، افزود: امروز در کشور ما در مسیر تولید ملی ۵۰ درصد شرکت های دانش بنیان صادرات دارند و به نوعی در اکثر شرکت ها نیز همکاری های خارجی برای ارتقای تولید ملی وجود دارد.

وی گفت: باید در مسیر همکاری های بین المللی حوزه تحقیقات و فناوری، شرکت های دانش بنیان در قالب هیات های ایرانی حضور داشته تا بتوانیم در حوزه های سرمایه گذاری و همکاری ها گام های بهتر و بیشتری برداریم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: