زمانیان مطرح کرد؛

اقدام پژوهشگاه نفت برای رفع چالش خوردگی درپالایشگاه‌های کشور

کدخبر: 2202743

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های خارجی برای رفع مشکل خوردگی پالایشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر زمانیان، رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: انیستیتو فرآورش گاز، اسفند سال گذشته افتتاح شد. برنامه فاز دوم این انستیتو به تایید شرکت ملی گاز رسیده و در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی برنامه این است که از کارها و اقدامات این مرکز رونمایی شود.

وی ادامه داد: از جمله کارهایی که انجام شده و قرار است تداوم داشته باشد، ارائه خدمات فناورانه به شرکت ملی گاز و رفع مشکلات عملیاتی پالایشگاه ها است.

زمانیان افزود: برای یکی از پالایشگاه ها که در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز و پتروشیمی رونمایی خواهد شد، از طریق همکاری با یک شرکت خارجی قراردادی را به امضا خواهیم رساند که در نتیجه آن مشکل خوردگی این پالایشگاه رفع شود، البته انتقال دانش فنی به کشور در بطن این قرارداد، انجام خواهد شد.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت اضافه کرد: بعد از تحقق این موضوع پالایشگاه های بعدی توسط خود انیستیو فرآورش در زمینه مشکل خوردگی مورد ترمیم و اصلاح قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش راندمان واحدهای بازیافت گوگرد یکی از دیگر مسائل مهمی است که از جانب پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت در حال پیگیری است، افزود: واحدهای بازیافت گوگرد یکی از بخش های مهم پالایشگاه ها به شمار می رود این موضوع مسئله زیست محیطی دارد ، باید راندمان این قسمت به حد ماکزیمم برسد تا محیط زیست آلاینده نشود.

زمانیان بیان کرد: پالایشگاه های کشور دچار کاهش راندمان واحد بازیافت گوگرد هستند، بنابراین در راستای تفاهم نامه ای که امضا خواهیم کرد این موضوع مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت پیشنهاد کاهش گازهای ارسالی به فلر را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و گفت: امیدواریم ظرف مدت دو تا سه سال آینده به قراردادی در این زمینه دست یابیم و بتوانیم مناطقی مانند عسلویه را که گرفتار این چالش هستند نجات بدهیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه دانش فنی کاتالیست ها در حال تلاش است، گفت: بعد از دستیابی به دانش فنی توسعه و تولید انبوه کاتالیست ها به بخش خصوصی واگذار می شود تاکنون تولید انبوه 2 کاتالیست به بخش خصوصی واگذار شده و سه کاتالیست در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت و گاز پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد تا تولید داخلی آنها محقق شود و کشور از واردات آنها رهایی یابد.

زمانیان در پایان گفت: یک کاتالیست دیگر که مصرف پتروشیمی دارد در دستور کار قرار گرفته و کار تحقیقات آنها در پژوهشگاه صنعت نفت گاز و پتروشیمی انجام شده است.

به گفته وی؛ در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت گاز و پتروشیمی تفاهم نامه تولید انبوه آن با بخش خصوصی انجام خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: