اشباع بازار داخلی با برندهای خارجی در بخش لباس نوزاد

کدخبر: 2202908

بخش طراحی لباس نوزاد به جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان اضافه خواهد شد زیرا در بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد بازار داخلی از برندهای خارجی در این رسته اشباع شده است و لازم است تولیدکنندگان داخلی در این عرصه وارد شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، در گزارشی که دبیرخانه جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان منتشر کرده است، یکی از مهمترین دستاوردهای نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و پارچه کودک و نوجوان، تولید انبوه تعدادی از آثار برگزیده و معرفی برخی از طراحان توانمند به بخش صنعت بوده است.

بر اساس این گزارش، از زمان پایان کار نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، گروهی از متخصصان در حوزه طراحی، صنعت و دانشگاه، جلساتی را تشکیل داده و با بررسی نقاط قوت و ضعف، تلاش دارند تا گام های اثرگذار برای نوآوری و تحول در لباس گروه سنی کودک و نوجوان بردارند.

یکی از تصمیمات مهم اخذ شده در جلسات شورای سیاست گذرای این جشنواره، افزودن بخش طراحی لباس نوزاد به جشنواره بوده چرا که بازار داخلی از برندهای خارجی در این رسته اشباع شده و جا دارد طراحان و تولیدکنندگان توانمند کشورمان با ورود به این رسته، بازار را به سمت محصولات ایرانی سوق دهند.

نظر به آرای کارشناسان در دوره نخست این رویداد، بخش مسابقه زنده به خوبی نشان داده که طراحانی در این حوزه موفق و پیشگام خواهند بود که با شناخت و درک درست از اصول روانشناسی کودک و نوجوان، در زمان های محدود بتوانند آثار درخور خلق کنند و بدون شک یکی از رموز موفقت آنها، اشراف به مبانی روانشناسی در این گروه سنی بوده است.

دومین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پاییز 97 در تهران و به شکل سراسری برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: