یک کارشناس مسائل سوریه مطرح کرد؛

ساختار انگلیسی کلاه سفید‌ها به پیشبرد اهداف انگلیس در سوریه کمک می‌کند

کدخبر: 2203206

یک کارشناس مسائل سوریه با توجه به ساختار انگلیسی کلاه سفید‌ها معتقد است این سازمان غیردولتی در راستای پیشبرد اهداف لندن عمل می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا و متحدان غربی اش با طرح ادعای حمله شیمیایی در دوما بهانه لازم برای توجیه حمله موشکی به سوریه را فراهم کردند. در حالی که هیچ شواهدی از وقوع حمله شیمیایی در دوما وجود ندارد، رسانه های غربی با استناد به ویدئو هایی که به وسیله سازمان غیردولتی موسوم به کلاه سفید ها تهیه شده است، سعی دارند این حمله ادعایی را واقعی نشان دهند.

با این حال، برخی از کارشناسان با اشاره به نفوذ رسانه های غرب و تبلیغات آن ها معتقدند حملات ادعایی همانند آنچه گفته می شود در سوریه رخ داده، «دروغ محض» است.

خاویر موریو، کارشناس مسائل سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: به عقیده من، حمله شیمیایی ادعایی در سوریه یک دروغ محض است که از سوی سازمان غیر دولتی موسوم به کلاه سفید ها مطرح شده است. کلاه سفید ها با انتشار ویدئو های ساختگی سعی در حقیقی جلوه دادن یک حمله شیمیایی در سوریه داشتند. ساختار اصلی این سازمان به وسیله «ام آی ۶» یکی از نهاد های جاسوسی سابق انگلیس بنا نهاده شده است. بنابراین می توان مطمئن بود که اقدامات آن ها در سوریه برگرفته از آموزه های سازمان های جاسوسی انگلیس و در راستای اهداف استعمار پیر است. به همین منظور، نمی توان به اسنادی که این سازمان در مورد حمله شیمیایی در سوریه ارائه داده، بسنده کرد.

این کارشناس در ادامه گفت: پاریس، لندن و واشنگتن با مطرح کردن این ادعا با سردرگمی سیاسی در سوریه مواجه شده اند. ارتش سوریه با کمک متحدان ایرانی و روسی خود در جنگ علیه گروه های تروریستی پیروز شده است بنابراین، دولت سوریه دلیلی برای حمله شیمیایی علیه مردم خود ندارد. حمله شیمیایی، سناریوی مخصوص معارضان سوری و گروه های مخالف دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه است تا از این طریق ضمن متهم کردن بشار اسد به پیشبرد اهداف غرب در سوریه یاری برسانند.

موریو اظهار داشت: حمله شیمیایی بشار اسد علیه مردم خودش روایتی منسوخ است. هر کسی در سوریه می داند که بشار اسد از زمان حضور در عرصه سیاست به دنبال استفاده از سلاح شیمیایی نبوده است. با این حال، غرب و مزدوران آن در سوریه در صدد اثبات ادعا های خود درباره بشار اسد و ارتش سوریه هستند. این موضوع بیانگر این است که آمریکا و متحدان اروپایی اش در سوریه شکست خورده اند و خود نیز به این امر واقف هستند. به همین دلیل غرب سعی دارد به منظور حفظ منافع خود در سوریه، دولت و معارضان را بر سر میز مذاکره بکشاند.

این کارشناس بر این باور است که غرب برای رسیدن به اهدافش همچنان به تکرار دروغ های خود ادامه می دهد. در حال حاضر، مقامات انگلیس، فرانسه و آمریکا از اظهار نظر بیشتر در خصوص حمله شیمیایی ادعایی در سوریه خودداری می کنند؛ چرا که اخبار جعلی آن ها به مخاطره افتاده است و آن ها علاقه به صحبت کردن درباره آن ندارند. در عوض، مباحثی دیگر همچون جریان مسمومیت اسکریپال را بار دیگر برجسته می سازند تا اذهان را از اشتباهات خود متفرق کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: