جمهوری چک کنسولگری افتخاری خود را در قدس اشغالی بازگشایی می‌کند

کدخبر: 2203213

وزارت خارجه جمهوری چک اعلام کرد قصد دارد در ماه مه کنسولگری افتخاری خود را در قدس اشغالی بازگشایی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه جمهوری چک روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد در ماه مه کنسولگری افتخاری خود را در قدس بازگشایی کند. این در حالی است که میلوش زمان، رئیس جمهور چک، به این مناسبت ابزار امیدواری کرد سفارت کشورش از تل آویو به قدس منتقل شود.

وزارت امور خارجه جمهوری چک در بیانیه ای اعلام کرد جمهوری چک تصمیم گرفت در ماه مه کنسولگری افتخاری خود را در قدس بازگشایی کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است این تصمیم بر توافقنامه نهایی مربوط به قدس هیچ تاثیری ندارد و جمهوری چک­ کاملا به موضع مشترک اتحادیه اروپا احترام می گذارد. موضعی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین­ می داند. ­

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری چک­ گفت: کنسولگری افتخاری جمهوری چک که در ابتدای سال های ۱۹۹۰ در قدس باز شده بود در سال ۲۰۱۶ به علت مرگ کنسول افتخاری سابق این کشور بسته شد.

میلوش زمان، رئیس جمهوری چک، که به مواضع نزدیک به رزیم صهیونیستی شهرت دارد به نوبه خود با دیگر در چهارشنبه شب گفت امیدوار است سفارتخانه کشورش به قدس منتقل شود.

رئیس جمهور چک افزود من­ دیدار­ با بنیامین نتانیاهو را به خاطر می آورم که به من گفت: چنانچه سفارت جمهوری چک را به قدس انتقال بدهید، خانه شخصی خودم (خانه نتانیاهو) را به شما (میلوش زمان) واگذار می کنم.

میلوش زمان، مقامات کشور های اروپایی و دیگر کشور ها را که با انتقال سفارت خانه های خود به قدس مخالف هستند «بزدل» توصیف کرد. وی تاکید کرد­ از پیشنهاد آمریکا کپی برداری نمی کند بلکه بر عکس این آمریکایی ها هستند که از پیشنهاد وی کپی برداری می کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: