مقام روس: تلاش پاکستان برای ایجاد امنیت در افغانستان ستودنی است

کدخبر: 2203284

رئیس ستاد نیروهای مسلح روسیه در دیدار با فرمانده ستاد ارتش پاکستان گفت: عملیات‌های ضد تروریستی ارتش پاکستان موفقیت‌های چشمگیری به همراه داشته است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «ژنرال قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: اسلام آباد منافع هیچ کشوری را تهدید نخواهد کرد.

وی افزود: متاسفانه هنوز هم در منطقه آسیای جنوبی می توان آثار بد جنگ سرد را مشاهده کرد که باعث تخریب زیر ساخت های شبه قاره هند شده است.

باجوا تصریح کرد: ما از هر اقدامی که باعث ایجاد امنیت پایدار در افغانستان شود حمایت می کنیم زیرا امنیت در این کشور بیش از همه به سود پاکستان خواهد بود.

فرمانده ستاد ارتش پاکستان بیان کرد: امیدواریم هر چه سریع تر آثار جنگ سرد از منطقه جنوبی آسیا محو شده و پیشرفت کشورهایی مثل پاکستان سرعت بگیرد.

وی اضافه کرد: ما از هر گونه همکاری با کشورهایی که منافع مشترک داریم حمایت می کنیم و روسیه را یکی ازمتحدین جدید خود می دانیم.

گراسیموف نیز با تائید سخنان فرمانده ستاد ارتش پاکستان گفت: عملیات های ضد تروریستی ارتش پاکستان موفقیت های چشمگیری به همراه داشته است و ما از این بابت خوشحالیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اضافه کرد: تلاش های پاکستان برای ایجاد امنیت در افغانستان ستودنی است..

وی گفت: مسکو آماده تا نقش خود در خصوص ایجاد امنیت در افغانستان را ایفا کند.

همزمان با افزایش فشارهای ترامپ بر اسلام آباد و دور شدن پاکستان از آمریکا سران اسلام آباد تلاش می کنند تا به کشورهای بزرگ منطقه مانند ایران، روسیه و چین نزدیک تر شده و همکاری های جدیدی با این کشور ها آغاز کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: