فینال لیگ اروپا؛

مارسی - اتلتیکو مادرید/فتح جام درجه ۲ اروپا، آخرین ماموریت فصل شاگردان ال چولو و گارسیا

کدخبر: 2210947

فینال لیگ اروپا امشب بین تیم های مارسی فرانسه و اتلتیکو مادرید اسپانیا در ورزشگاه لومیرز شهر لیون فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ فینال لیگ اروپا امشب (چهارشنبه) از ساعت 23 و 15 دقیقه بین تیم های مارسی فرانسه و اتلتیکو مادرید اسپانیا در ورزشگاه لومیرز شهر لیون فرانسه برگزار می شود.

شاگردان دیگو سیمئونه فصل بدی را در لالیگا پشت سر نگذاشته اند و با تنها یک مساوی در هفته پایانی نایب قهرمان این رقابتها می شوند.آنها می خواهند با قهرمانی در این رقابتهای لیگ اروپا فصل نه چندان بد خود را به فصلی بسیار خوب تبدیل کنند. خط دفاع اتلتیکو در این فصل لالیگا فقط 20 گل دریافت کرده است و بهترین خط دفاع در بین پنج لیگ معتبر اروپا را دارد. خط دفاع قدرتمند روخی بلانکوس در هشت مسابقه ای که در لیگ اروپا بازی کرده است نیز فقط چهار گل دریافت کرده است و گل زدن به این تیم و دروازه بان خوبی به نام اوبلاک کار بسیار دشواری است. در خط حمله نیز با وجود گریزمان، کاستا و تورس خیال سیمئونه از گلزنی راحت است.

در طرف مقابل تیم مارسی فرانسه نسبت به اتلتیکو به شرایط و جو مسابقه بیشتر آشنایی دارد زیرا مسابقه در کشور فرانسه برگزار می شود و بارها در این ورزشگاه مقابل تیم لیون در مسابقات لوشانپیونه قرار گرفته اند. فتح لیگ اروپا برای شاگردان رودی گارسیا اهمیت مضاعفی دارد زیرا آنها در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابتهای این فصل لیگ یک فرانسه در رتبه چهارم قرار دارند و فقط سه تیم برتر فرانسه جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را دریافت می کنند. به همین دلیل بعید است که بتوانند از طریق لوشامپیونه سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را کسب کنند و می خواهند با قهرمانی در لیگ اروپا با یک تیر دو نشان بزنند و علاوه بر کسب جام، جواز حضور در لیگ قهرمانان سال آینده را نیز به دست آورند.

مسیر رسیدن دو تیم به فینال

اتلتیکو مادرید ابتدا در لیگ قهرمانان حضور داشت اما در گروه مرگ پس از رم و چلسی در گروه سوم شد و راهی لیگ اروپا و مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابتها شد. آنها در این مرحله ابتدا تیم کوپنهاگن را با نتیجه پنج بر یک در مجموع از پیش رو برداشتند و در مرحله بعد لوکوموتیو مسکو را در مجموع دو مسابقه هشت بر یک شکست دادند. روخی بلانکوس در یک چهارم نهایی به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و دو بر یک این تیم را هم از پیش رو برداشت. آرسنال حریف شاگردان سیمئونه در نیمه نهایی بود که ابتدا در لندن در حالی که 80 دقیقه 10 نفره بازی کردند توانستند به نتیجه یک بر یک دست پیدا کنند و در بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر در مادرید راهی فینال شد.

تیم مارسی در مرحله گروهی لیگ اروپا در گروه I حاضر بود که پس از تیم سالزبورگ اتریش دوم و راهی یک شانزدهم شد. آنها سپس تیم براگا را سه بر یک و بیلبائو را پنج بر دو از پیش رو برداشتند و در یک چهارم نیز تیم لایپزیگ را پنج بر دو شکست دادند و به نیمه نهایی رسیدند. شاگردان گارسیا در نیمه نهایی دوباره به مصاف سالزبورگ حریف مرحله گروهیشان رفتند و این بار برخلاف مرحله گروهی موفق شدند این تیم را شکست دهند. آنها ابتدا در فرانسه دو بر صفر سالزبورگ را بردند اما در بازی برگشت در اتریش با همین نتیجه شکست خوردند تا کار به وقتهای اضافه کشیده شود. در وقتهای اضافه مارسی موفق شد یک گل جنجالی با اشتباه آشکار داور به ثمر برساند تا سه بر دو در مجموع دو مسابقه پیروز و راهی فینال شود.

مارسی فرانسه - اتلتیکو مادرید/ بندرنشین های مارسی در جست و جوی جام اروپایی در فینال خانگی

غایبان؛

اتلتیکو مادرید؛ خیمنز و ویتولو

مارسی؛ رولاندو و میتروگولو

بیشتر بدانیم:

*دیگو سیمئونه به دلیل محرومیت نمی تواند در کنار زمین تیمش را همراهی کند.

*در دیدار های اخیر دو تیم برابر هم (دو بازی) 9 کارت زرد داده شده است که سهم اسپانیایی ها 5 و سهم فرانسوی ها 4 کارت زرد بوده است.

*تیم مارسی در دیدار های اخیر خود در این فصل لیگ اروپا (در مراحل حذفی) 16 گل به ثمر رسانده است.

*اتلتیکو مادرید در بازی های این فصل لیگ اروپا 19 گل به ثمر رسانده اند.

*شاگردان گارسیا در این فصل لیگ اروپا 9 گل خورده اند.

*شاگردان سیمئونه در این فصل لیگ اروپا تنها 4 گل را دریافت کرده اند.

*اتلتیکو مادرید در همه دیدار های این فصل خود در لیگ اروپا غیر از یک بازی (برابر اسپورتینگ لیسبون 1-0) توانسته گلزنی کند.

ترکیب احتمالی:

مارسی-اتلتیکومادرید/ال چولو و گریزمان به دنبال فتح لیون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: